پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۹

قفسه متنوع کتاب‌های به‌نشر ویژه جوانان؛ از مجموعه مهارت‌ها تا کتاب‌های مثبت 18

جوانان به عنوان جمعیت فعال، موثر و سرمایه نیروی انسانی هر کشور، مورد توجه و اهمیت هستند.  به دلیل همین اهمیت، نگارش کتاب درباره و برای جوانان، شناخت ویژگی‌های این دوره، راه‌های رفع مشکلات و بحران‌ها و بررسی مسائل مبتلابه جوانان یکی از سرفصل‌های مهم در نشر به‌شمار می‌آید.

به گزارش آستان نیوز، به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) نیز با درک اهمیت تالیفات اختصاصی در حوزه جوانان، علاوه بر تولید و چاپ آثاری همچون رمان و داستان که مورد علاقه جوانان است، به تولید کتاب‌های تخصصی‌تر با موضوع جوانی و برای جوانان پرداخته است.  
جوانی یکی از مراحل مهم رشد است. هرچند در بررسی تغییرات رشدی عمدتا از رشد دوران کودکی و نوجوانی صحبت می‌شود، با این حال در دوران جوانی نیز تغییرات رشدی به وجود می‌آید و در نتیجه ویژگی‌ها و نیازهایی که خاص این دوره سنی است، ایجاد می‌شود. افراد در سنین جوانی به سبب شرایط این دوران، نیازهایی دارند که تامین این نیازها از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدیهی است تامین این نیازها در سلامت فردی و اجتماعی جوان تاثیر مهمی دارد؛ از این رو فراهم کردن شرایط و امکانات لازم در راستای نیازها مورد تاکید متخصصان جامعه شناسی و روان شناسی و نیز دغدغه مسئولین جامعه است. کتاب «جوانان و نیازهای امروز» از آثاری است که به بررسی و تحلیل نیازهای دوران جوانی و راه های دست یافتن به آن پرداخته است. 

جوانان در پیچ و خم های بحران
در کتابی با عنوان «نوجوانان و جوانان در پیچ و خم های بحران» نمایی از عمده ترین مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان و جوانان و نیز شیوه برخورد و راهنمایی لازم در این راستا از سوی والدین و مربیان و اولیای امور به علاقمندان و جامعه ارائه می‌گردد.  
به‌نشر در این مسیر ضمن استفاده از ظرفیت نویسندگان و کارشناسان آگاه، با همکاری مراکزی همچون "کانون اندیشه جوان" و "پژوهشگاه قرآن و حدیث" نیز مجموعه‌هایی را برای مخاطب جوان تولید و چاپ کرده است. 

کتاب های مثبت 18
کتاب‌های تولید شده با همکاری کانون اندیشه جوان، تحت عنوان «کتاب های مثبت 18 » موضوعات متنوعی اعم از مبارزه با خلق منفی، دخل و خرج، سینما، نقد و بررسی سوررئالیسم، طلبگی و چند موضوع نظری و اعتقادی دیگر را شامل می‌شود. 
یکی از راه های داشتن زندگی سالم، فراگیری مهارت های فردی و اجتماعی است که به ما کمک کند روش‌های مقابله با مشکلات و پیچیدگی های اخلاقی، رفتاری و طبیعی خود را بیاموزیم و با اصلاح سبک زندگی خود،  زندگی بهتر و با نشاط تری را تجربه کنیم. استقبال زیاد مردم از کتاب‌های روانشناسی عمومی و کتاب‌های خودیاری نشان می‌دهد که یکی از دغدغه‌های انسان‌ها در این زمانه پر از تنش و پر از استرس‌های خانوادگی و اجتماعی، یافتن راه‌هایی برای کمک به خود است تا سبک زندگی را بهبود ببخشد و از حجم ناآرامی‌ها و تنش‌ها بکاهد. در این بین آثاری نیز وجود دارند که اگرچه، با هدف بهبود سبک زندگی و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی پژوهش و تالیف شده‌اند، اما در آن‌ها تلاش شده‌است تا با بهره گیری از آموزه‌های دینی، اعتقادی و دستورات و توصیه‌های اخلاقی بزرگان دین، به حل مشکلات و تعارضات شخصیتی و اجتماعی پرداخته شود. در "مجموعه مهارت ها" تلاش شده است تا در 8 جلد علاوه بر پژوهش علمی و علوم تجربی، با نگاه دینی و از طریق آیات و روایات به آموزش چند مهارت مهم و اساسی به جوانان پرداخته شود. «مهارت ارتباط میان فردی»، «مهارت خویشتنداری جنسی»، «مهارت بهره مندی از جوانی و تصمیم گیری»، «مهارت مقابله با خشم»، بخشی از عناوین این مجموعه است.  
«سبک زندگی اسلامی- ایرانی» یکی از موضوعات محوری و مهم انتشارات به‌نشر است و تولید کتاب‌هایی با موضع حل تعارضات و مشکلات زندگی زناشویی، ایجاد زندگی آرام و راه‌های مقابله با بحران‌های زناشویی برای مخاطب جوان، بخش قابل اعتنایی از تولیدات این انتشارات را شامل می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی