پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۹

تکریم خادمیاران منطقه ۱۴ تهران از خانواده معظم شهید محمدرضا فاریاب

خادمیاران رضوی کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ تهران با حضور در بیت شهید فاریاب در معیت پرچم متبرک رضوی از خانواده شهید تجلیل و قدردانی کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، خادمیاران کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت منطقه ۱۴در معیت پرچم متبرک حرم مطهر امام مهربانی‌ها از رشادت‌های جانباز سرافراز، معلم شهید محمدرضا فاریاب عمارلویی قدردانی کردند. 
محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ گفت: شهید اول مرداد سال ۱۳۳۹ دیده به جهان گشود و در دو جبهه تعلیم و دفاع از وطن خدمت می‌کرد.
انصاری همسر شهید نیز گفت: محمدرضا بهنگام تعطیلی مدارس و عید نوروز به فرمان امام خمینی(ره) لبیک می‌گفت و به جبهه می‌رفت.
وی با اشاره به اینکه آن زمان که با شهید ازدواج کرد فقط ۱۷ سال داشت گفت: همسرم در سال ۶۲ زمانی که فرزند اول مان را باردار بودم در عملیات والفجر یک شرکت کرد و از ناحیه کمر مجروح شد. ایشان را برای مداوا به شیراز بردند. به خاطر شدت جراحات کیسه صفرا، اثنی عشری و کلیه راست را تخلیه کردند تاجایی که تا مرز شهادت پیش رفتند اما لطف خداوند محمدرضا را به من برگرداند.
شکوری گفت: شاید هرکس جای شهید فاریاب بود با شصت و سه ترکش در بدن و جراحات قید حضور مجدد در جبهه را می‌زد، اما شهادت در او تجلی یافته بود و هیچ مشکلی او را از خواسته‌اش دور نمی‌کرد.
علی فرزند شهید در این دیدار اظهار کرد: ۵ سال بیشتر نداشتم که متوجه حالات غیر طبیعی پدرم شدم، پدرم هم جانباز شیمیایی بود و دچار موج جنگ شده بود. گاهی پدرم بخاطر همین جراحات در مقابل شیطنت‌های من کنترلش را از دست می‌داد و بلافاصله بعد از برگشتن به حالت عادی از من عذرخواهی می‌کرد که این لحظات سخت‌ترین خاطرات زندگی من است.
زهرا فاریاب دختر شهید هم از پدر این‌چنین گفت: پدرم خیلی هوای من را داشت و من احساس امنیت و آرامش می‌کردم، حتی الان نگاه پدرم را احساس می‌کنم. 
شهید فاریاب فارغ التحصیل رشته ریاضی محض و دارای ۵۵ درصد جانبازی بود که در ۸ فروردین ۱۴۰۱ به دلیل همان جراحات سخت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی