پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۱-۲۹

کتاب «مسیر عشق» در شهر قدس رونمایی شد

همزمان با اعیاد شعبانیه کتاب «مسیر عشق» روایتی از نخستین سفر پیاده‌روی اربعین به قلم سیده طیبه عزتی از خادمیاران رضوی شهر قدس رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز از تهران، آیین رونمایی از کتاب مسیرعشق در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهر قدس برگزار شد.
مسیرعشق عنوان کتابی به قلم سیده طیبه عزتی است که از رویدادها و جلوه‌های مسیر پیاده‌روی اربعین و موکب‌ها و مضیف‌های عراقی و مهمان‌نوازی‌های مردم عراق از زائران حسینی و عشق و ارادت مردم به سیدالشهداء(ع) روایت می‌کند. 
عزتی نویسنده این کتاب که از خادمیاران رضوی شهرقدس است، علاوه بر اتفاقات پیش از سفر و حماسه‌های مردمی که در مسیر پیاده‌روی دیده می‌شود، هدایای فرهنگی و تبرکات رضوی مانند نمک، گلاب و پرچم مزین به نام امام رضا(ع) به مهمانداران عراقی که در خانه‌ها، مضیف‌ها و موکب‌داران از زائران حسینی پذیرایی می‌کردند، به پاس قدردانی همراه همسفران خود تقدیم کرده و شوق و اشتیاق میزبانان عراقی هنگام دریافت تبرکات رضوی را به قلم آورده است. 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در مسیر عشق صحنه‌هایی از سخاوت، فداکاری، محبت، همراهی و معنویت دیده می‌شود. اینجا نیروی جاذبه عجیبی سرتاپای وجود زائر را در بر می‌گیرد و به روح انسان حال پرواز می‌دهد و با این حال خوش، او محیای زیارت باصفای حرمین شریفین می‌شود». 
در فصلی از کتاب به چایخانه‌ حضرتی که خادمیاران رضوی تهران نزدیک حرم سیدالشهداء علیه السلام برپا کرده بودند اشاره شده و جلوه‌هایی از خدمت به نیابت از امام رئوف را می‌توان در بخش‌های دیگر کتاب مطالعه کرد.
کتاب مسیرعشق در ۵۹ صفحه همراه با تصاویر توسط انتشارات ناریا مهر به چاپ رسیده است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی