پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک کارشناس دینی:
۱۴۰۲-۱۱-۲۹

شناخت نعمت های الهی موجب تقویت روحیه شکرگذاری می شود 

یک کارشناس دینی گفت: شناخت نعمت های الهی موجب تقویت روحیه شکرگذاری در انسان می شود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی غفوری منش در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) این آستان آسمانی برگزار شد، به تبیین اهمیت شکرگذاری در برابر نعمت‌های الهی پرداخت. 
وی در این خصوص عنوان کرد: شکرگذاری در برابر نعمت های الهی یکی از مراتب مهم ایمان است و برای تقویت روحیه شکرگذاری باید تلاش کنیم که نعمت های خدا را بهتر بشناسیم.
این کارشناس دینی ابراز کرد: وقتی شیطان از درگاه خداوند متعال رانده شد، قسم یاد کرد که زمینه های انحراف انسان ها از صراط مستقیم را فراهم کند و کاری کند که بندگان خدا شاکر و سپاسگذار نباشند. 
وی افزود: بنابراین شاکر نبودن در برابر نعمت های الهی از مهمترین زمینه های انحراف انسان از صراط مستقیم است و ناشکری به معنای بازی کردن در زمین شیطان است.
سخنران حرم رضوی اظهار داشت: یکی از راه های تقویت روحیه شکرگذاری این است که مصادیق نعمت را خوب بشناسیم. انسان تا نعمت های خدا را به درستی نشناسد و کاربرد آن نعمت ها را نداند، نمی تواند شکر آن را به جا بیاورد. 
وی اضافه کرد: نعمت های خداوند بسیار زیاد و متنوع است و برخی را ممکن است اصلا نشناسیم از همین رو یکی از برترین نعمت ها، نعمت حافظه و این ادراکی که نسبت به مسائل مختلف داریم است. 

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: بالاتر از نعمت حافظه، نعمت فراموشی است. اگر خداوند نعمت فراموشی را به ما عطا نمی کرد هرگز نمی توانستیم بدی های خود و دیگران را فراموش کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: به برکت نعمت فراموشی است که ما می توانیم بدی های دیگران را فراموش کنیم و این باعث می شود که قلب ما عاری از کینه دیگران باشد. 

حجت الاسلام غفوری منش بیان کرد: اگر نعمت فراموشی نبود ما هرگز نمی توانستیم رنج از دست دادن عزیزانمان را از یاد ببریم لذا به برکت نعمت فراموشی است که انسان ها می توانند بعد از مرگ عزیزانشان ادامه حیات و زندگی بدهند.
وی سلامتی و امنیت را از نعمت های الهی برشمرد و بیان کرد: معمولا ما انسان ها نسبت به این دو نعمت جهل داریم و تا زمانی که آن را از دست ندهیم قدر آن را نمی دانیم. 
سخنران حرم رضوی اظهار داشت: برای اینکه بهتر قدر نعمت سلامتی را بدانیم بهتر است که گاهی به بیمارستان ها سر بزنیم چرا که با دیدن بیماران شکر در برابر نعمت سلامتی و عافیت که خداوند به ما ارزانی داشته است را بر خود واجب می دانیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی