پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۲

حرم رضوی مسرور میلاد حضرت علی اکبر(ع)

حرم مطهر رضوی ‌در شب میلاد مسعود حضرت علی اکبر(ع) مسرور و شادمان بود.

به گزارش آستان نیوز، در ادامه سلسله جشن های اعیاد شعبانیه در شب میلاد خجسته حضرت علی اکبر (ع) حرم مطهر رضوی شاهد برگزاری جشن های میلاد این آقا زاده بود. 

جشن شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد. 

در این مراسم ابتدا زائران و مجاوران حرم رضوی از فیض قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی و مولودی خوانی احمد واعظی بهره مند شدند و سپس سید امیر عباس موسوی دکلمه ای زیبا در مدح حضرت علی اکبر (ع) قرائت کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسلامی در این مراسم از حضرت علی اکبر (ع) به عنوان چهره ای حق طلب و حق مدار یاد کرد و گفت: آن حضرت وقتی در جریان واقعه عاشورا خود را در مواجهه با مرگ دید تنها یک مسأله برای او مهم بود اینکه آیا در مسیر حق قرار دارند و جهاد آنها برای دفاع از حق هست یا خیر. 

وی تصریح کرد: متاسفانه به خاطر اختناق و سانسوری که از اهل بیت (ع) در دوره معاویه وجود داشت اطلاعات زیادی در مورد حضرت علی اکبر (ع) در دست نیست ولی نقل شده که ایشان شبیه ترین فرد از نظر سیما و خلق و خو و رفتار به رسول الله(ص) بودند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: قرآن کریم درباره اخلاق پیامبر(ص) عبارت «خلق عظیم» را به کار برده است بنابراین حضرت علی اکبر (ع) نیز دارای این ویژگی بودند و از این منظر ایشان الگویی تمام عیار برای همه ما هستند و ما می توانیم به ایشان به عنوان یک الگوی پاک، مطهر و معصومانه نگاه کنیم.

وی اذعان کرد: حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا و در زیر چکاچک شمشیرها با رجزخوانی زیبای خود یک بار دیگر شعار غدیر را سر داد و دوباره پرچم غدیر را بالا برد.

حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: رضا آتشبار و مدیحه سرایی سید محمد خورشیدی و سید محسن محمدنیا از دیگر برنامه‌های شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی