پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار مطرح کرد:
۱۴۰۲-۱۲-۰۳

کریدور شرق کشور، شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: کریدور شرق کشور، شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار است و توسعه این راهگذر با اقتصادی شدن آن محقق می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، امیر مقدم در نشست تخصصی «کریدور شرق، مسیر ارتباطی افغانستان، ایران و اقیانوس هند» که ظهر روز گذشته در قالب همایش تخصصی «فعال‌سازی کریدور و محور شرق» برگزار شد، گفت: برای توسعه کریدور شرق، باید ضمن اقتصادی شدن کریدور و در کنار راه گذر کردن آن به اهمیت فعالیت اقتصادی قوی در این کریدور توجه داشته باشیم.
او اضافه کرد: مطرح شدن چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان در این منطقه و تلاش برای حل این مسائل که در ابعاد مختلف حمل‌ونقل،‌ گمرکی، تجاری و... دیده می‌شود، نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در ابعاد مختلف با تخصص‌های مرتبط و مهم برای کریدور است.
مقدم ادامه داد: برای حل مسائل و توسعه فعالیت‌ها در کریدور شرق همچنین نیازمند انعقاد و اجرای تفاهم‌نامه‌هایی با اتاق‌های بازرگانی ایران و افغانستان هستیم.
او از اهمیت کمربند شرقی کشور و ارتباط مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی گفت و خواستار شناسایی نقطه نظرات، راه‌های توسعه و ایجاد طرح‌های بیشتر و بهتر برای رسیدن به اهداف شد.
مقدم، حضور تاجران و فعالان اقتصادی در چابهار را زمینه‌ای مناسب برای تقویت طرح‌های این حوزه دانست و افزود: ایجاد انجمن و کارگروه بخش خصوصی در مناطق یکی از راه‌های توسعه همکاری در کنار بسترهای فراهم شده است.

شایان ذکر است، در حاشیه این نشست، در راستای گسترش و توسعه مراودات تجاری با سرمایه‌گذاران افغانستان، تفاهم‌نامه 5‌ جانبه بین اتاق مشترک ایران افغانستان، مناطق آزاد چابهار و سرخس، مناطق ویژه خراسان جنوبی و دوغارون امضا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی