پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۳

درخشش قاریان و حافظان حرم مطهر رضوی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

قاریان و حافظان حرم مطهر امام رضا(ع) در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خوش درخشیدند.

به گزارش آستان‌نیوز، هادی اسفیدانی، اسماء فلکی و رویا فضائلی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بودند که به ترتیب در رشته‌های قرائت تحقیق بزرگسالان، قرائت ترتیل دانش‌آموزی و حفظ کل بزرگسالان حائز رتبه نخست شدند.

بنابر این گزارش، مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی کشورمان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن در بخش آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل در بخش بانوان با حضور ۹۹ نماینده از ۴۴ کشور طی روزهای ۲۶ بهمن‌ماه لغایت دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

 هادی اسفیدانی از قاریان فعال و جوان مشهد در چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن نیز موفق شده است ، رتبه نخست بخش قرائت را کسب کند و علاوه بر این او نیز کسب عنوان نخست رشته قرائت مسابقات جهانی قرآن کرواسی و عنوان نخست رشته قرائت چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن را در کارنامه خود دارد.

 رویا فضائلی استاد جوان و نخبه قرآنی حرم مطهر امام هشتم و حافظ کل قرآن نیز  در چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن نیز ، رتبه اول بخش حفظ کل را به خود اختصاص داده است .  این بانوی نخبه قرآنی در کسوت مربی و داور مسابقات قرآنی، مدرس کلاس‌های قرآنی دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش مشغول فعالیت است که سال گذشته با کسب رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن‌کریم کشور در بخش بانوان جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن اردن را  نیز کسب کرد.

هم چنین اسما فلکی  نوآموز قرآنی  حرم مطهر رضوی نیز در چهارمین دوره مسابقات قرآنی مشکات رتبه اول و در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی رتبه دوم را در رشته ترتیل در کارنامه خود دارد.

گفتنی است ، مراسم استقبال و تکریم از افتخار آفرینان قرآنی بارگاه منور رضوی، جمعه ۴ اسفند  ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگاه شهید هاشمی نژاد برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی