پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه میلاد امام زمان(عج) انجام شد؛  
۱۴۰۲-۱۲-۰۴

 برگزاری نشست قرآنی«وآخرین منجی» در حرم رضوی 

در آستانه فرخنده میلاد یگانه منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی(عج) نشست قرآنی «و آخرین منجی» ویژه زائران کودک و نوجوان دختر در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، رواق بزرگ حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امام مهربانی‌ها اینبار میزبان جمع دختران کودک و نوجوان است که در آستانه میلاد امام زمان(عج) دور هم جمع شده‌اند تا جشنی به وسعت آسمان دل‌‌های پاکشان به میمنت این میلاد فرخنده و مسعود برپا کنند. 
قرارشان صبح روز سوم اسفند و دوازدهم شعبان در رواق حضرت زهرا(س) است. اشتیاقشان برای شرکت در این جشن دخترانه همه آنها را به موقع سر قرار حاضر کرده است. جمع دختران با سلام و صلوات وارد محل برگزاری جشن می‌شوند و شانه به شانه کنار هم می‌نشینند.
این مراسم که به همت دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شده با جمع‌خوانی سوره «عصر» توسط گروهی از دختران قرآنی آغاز می‌شود و با بلند شدن نوای دلنشین قرآن همهمه ها به پایان می‌رسد و همه به آوای کلام وحی گوش فرا می‌دهند. 
بعد از قرائت قرآن نوبت به برنامه گفتگوی قرآنی با اجرای خانم فاطمه تَقوی از کارشناسان قرآنی دارالقرآن الکریم می‌رسد که در مورد فضیلت زیارت امام رضا(ع) با این دختران به گفتگو می‌نشیند. 
این کارشناس قرآنی خطاب به دختران شرکت کننده در این مراسم گفت: زیارت امام رضا(ع) آثار و برکات بسیاری دارد و یکی از برکات زیارت این امام مهربان این است که باعث بخشیده شدن گناهان انسان می‌شود.  
وی بیان کرد: در برخی از روایت‌ها صواب زیارت امام رضا(ع) صد حج مقبوله و در برخی از روایات هزار حج مقبوله عنوان شده و هر چقدر که معرفت ما نسبت به جایگاه و مقام امام معصوم(ع) بالاتر باشد صواب زیارت ما نیز بیشتر خواهد بود. 
این کارشناس قرآنی افزود: ما در هنگامی که به زیارت امام رضا(ع) و یا هر امام معصوم دیگری مشرف می‌شویم باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشیم که امام ما را می‌بیند و بر احوال ما آگاهی دارد. 
وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که ما باید در هنگام زیارت امام معصوم به ان توجه داشته باشیم این است که اطاعت از امام بر ما واجب است و ما باید از دستورات امام در زمینه‌های مختلف از جمله خواندن نماز، رعایت حجاب و ... پیروی کنیم. برگزاری مسابقه قرانی و اهدای جوایز متبرک از سوی آستان قدس رضوی به برگزیدگان این مسابقه از دیگر بخش‌های نشست قرآنی «و آخرین منجی» در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی