پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۱۲-۰۵

ولایت مداری از مهمترین شاخصه های منتظران در عصر غیبت است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ولایت مداری از مهمترین شاخصه های منتظران در عصر غیبت امام زمان (عج) است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ گفت: یکی از لازمه های قرار گرفتن در زمره منتظران ظهور امام زمان (عج) این است که خود را برای این دوران  آماده کنیم. 
وی بیان کرد: امام زمان(عج) قرار است بیایند و یک تحول عظیم در سطح جهان ایجاد کنند و برای انجام این امر مهم و بسیار دشوار نیاز به یارانی دارند که ایشان را یاری کنند. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: کسی که می خواهد در زمره یاران امام زمان (عج) قرار بگیرد باید خود را برای انجام کارهای سخت آماده کند و جایگاه و نقش خود را در آن دوران مشخص کند یعنی بداند که آیا می خواهد به عنوان یک نیروی نظامی به حضرت خدمت کند و یا به عنوان یک عالم دینی، فعال فرهنگی و با نقش دیگری را بر عهده بگیرد. 
وی افزود: کسی که قصد دارد خود را برای انجام کار مهمی آماده کند، به عنوان مثال می خواهد قهرمان المپیک شود، تلاش برای رسیدن به این هدف مهم همه زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و همه برنامه های خود را براساس این هدف تنظیم می کند. 
سخنران حرم رضوی اظهار داشت: ما نیز اگر منتظر ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) هستیم باید همه برنامه های زندگی خود را بر این اساس تنظیم کنیم و مشخص کنیم که در عصر ظهور چگونه می توانیم نقش آفرینی کنیم. 
وی عنوان کرد: ما با دیدن جایگاه خود در عصر ظهور است که می توانم خود را محک بزنیم‌. اگر ما جایگاه خود را زمان ظهور حضرت حجت(عج) مشخص کنیم می توانیم در جهت تقویت این نقش در خود تلاش کنیم و در زمان ظهور به عنوان نیرویی فعال برای کمک به امام زمان(عج) در زمینه ایجاد تحول جهانی کمک کنیم. 
حجت الاسلام رضایی تهرانی اضافه کرد: یکی از عرصه هایی که به ما در جهت یاری رساندن به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در عصر ظهور به ما کمک می کند، ولایت مداری و تبعیت محض از ولی فقیه که در جایگاه جانشینی امام زمان(عج) قرار دارند، است. 
وی اذعان کرد: تبعیت از ولی فقیه و اطاعت از فرامین ایشان تمرینی برای فرمانبرداری از حضرت ولیعصر (عج) در عصر ظهور و کمک به ایشان برای ایجاد تحول جهانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی