پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۱۲-۰۵

ویژه برنامه " مهر مهدی "در شب نیمه شعبان با حضور بانوان اردو زبان برگزارشد

در آستانه ولادت امام عصر(عج) مراسم ویژه بانوان اردو زبان با عنوان "مهر مهدوی"  به همت مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این ویژه برنامه عصر امروز ۵ اسفندماه با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید آغاز شد و  در ادامه گروه سرود خورشید هشتم به اجرای برنامه پرداختند.
حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی به عنوان سخنران این مراسم ضمن تاکید بر نقش بانوان و جایگاه تربیتی آنان به تبیین روایاتی پرداخت و گفت: در میان روایاتی که حضور و نقش زنان در حکومت امام زمان (عج) را مطرح می‌کنند، چند دسته از روایات بیشتر قابل توجه هستند.
وی به روایاتی که بیانگر حضور 50 زن در بین یاران اصلی امام زمان (عج ) است، اشاره و تصریح کرد: امام باقر(ع) می فرمایند:«به خدا قسم سیصد و سیزده نفر می آیند، که پنجاه نفر از این عده زن هستند.» در روایات 313 نفر را دستیاران و حکام حضرت معرفی می کنند: آنان وزیران اویند که از جانب او سنگینی بار حکومت را بر دوش می کشند» و «هُم النُّجَبَاءِ وَ الْقُضَاةُ و َالْحُکَّام وَ الْفُقَهَاء فِی الدِّین». «آنان برترین ها، قاضیان، حاکمان و فقیهان در دین اند.»
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری ادامه داد: امام باقر(ع) می فرمایند: «در زمان حکومت مهدی (عج) به همة مردم حکمت و علم بیاموزند؛ تا آن جا که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم قضاوت می کنند.»
وی تصریح کرد:  روایاتی نیز  حضور 400 زن آسمانی را در حکومت حضرت مهدی (عج) مطرح می کنند، از پیامبر اکرم (ص)نقل شده است: «عیسی بن مریم به همراه هشتصد مرد و چهارصد زن از بهترین و شایسته ترین افراد، روی زمین خواهد آمد.»
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه  رجعت زنان نیز در بعضی از روایات مطرح شده است، افزود: 
امام صادق(ع)  به مفضل بن عمر فرمودند: «همراه حضرت قائم(عج) سیزده زن هستند، گفتم: آن سیزده نفر را نام ببرید. فرمود: قنوا دختر رشید، امّ ایمن، حبابه والبیه، سمیه مادر عمار یاسر، زبیده، ام خالد احمیه، امّ سعید حنفیّه، صیانه ماشطه و ام خالد جهنّبیه»این افراد هر کدام در جهتی و عمدتاً در جهاد با دشمنان خدا از خود شایستگی هایی نشان داده اند. برخی از آنان مانند صیانه، مادر چند شهید بوده است و خود نیز با وضعی جانسوز به شهادت رسید.
وی خاطر نشان کرد:برخی چون سمیّه در راه دفاع از عقیده خود سخت ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و تا پای جان از عقیدة خود دفاع کرده اند. برخی نیز به خاطر پاکی و شایستگی هایی که در وجود خود داشته اند افتخار مصاحبت با پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) را در کارنامه خود دارند و مورد عنایات ویژة معصومان(ع) قرار گرفته اند و ثابت کرده اند که در حکومت امام زمان (عج)نیز می توانند نقش آفرینی نمایند.
به گفته حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری با توجه به روایاتی که بیان گر حضور زنان در حکومت امام زمان(ع) است، نقش زنان را در مواردی همچون نمایندگی از جانب جامعة زنان در حکومت حضرت مهدی (عج)، انجام فعالیت های فرهنگی و پاسخ گویی به مسائل شرعی بانوان، مدیریت و برنامه ریزی، پیام رسانی و برحذر داشتن مردم از فرهنگ شیطانی دجال،مداوای زخمی ها و پرستاری از بیماران، رساندن مهمات و آب و غذا به رزمندگان، تشویق رزمندگان برای عزیمت به جبهه و تشویق آن ها در صحنه نبرد و روحیه بخشیدن به رزمندگان و.... میتوان جستجو کرد.

وی بیان کرد: از آن جا که یکی از مهم ترین راههای نقش آفرینی ایجاد الگوهای رفتاری است، این زنان می توانند برای بانوان عصر ما اسوه و الگوی رفتاری باشند. بانوان منتظر، نظیر دوران انقلاب و دفاع مقدس؛ می توانند با کسب ویژگی های بارز این بانوان سرافراز، خود را به قافلة یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک نمایند.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: با مطالعة زندگی این بانوان نمونه به نکات مهم و ویژگی های بارزی برخورد می کنیم، همچون ایمان و عشق به خدا، امام شناسی و معرفت نسبت به حجت خدا، تولی و تبری، شهادت طلبی، صبر و استقامت در راه خدا، گذشتن از جان و مال و اولاد برای حفظ دین، عبادت و بندگی خالصانة خدا، آموختن احکام شرعی و آشنایی با مسائل حلال و حرام، انجام امور عام المنفعه و گره گشایی از کار مردم، ارتباط با قرآن کریم، تربیت فرزندان صالح و...
شایان ذکر است، این ویژه برنامه با اجرای مولودی خوانی، برگزاری مسابقه و قرعه کشی و اهدا جوایز خاتمه یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی