پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۱۲-۰۷

معرفی امام زمان(عج) به دنیا مهمترین رسالت فعالان فرهنگی است 

تلاش برای معرفی امام زمان(عج) به دنیا مهمترین رسالت فعالان فرهنگی در عصر غیبت است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در ویژه برنامه میلاد منجی عالم بشریت؛ حضرت ولیعصر(عج) که در رواق امام خمینی(ره) بارگاه مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در عصر غیبت که امام زمان(عج) بنابر مصلحت الهی در پرده غیبت به سر می‌برند، ما نباید از وجود بار برکت ایشان غافل شویم چرا که آن حضرت حتی یک لحظه هم از احوال ما غافل نیست. 
وی با اشاره به داستان قرآنی یوسف و زلیخا، بیان کرد: هنر زلیخا این بود که معشوق خود یعنی یوسف را به زنان مصری معرفی کرد و حسن جمال و کمال او را به رخ آنها کشید ولی ما ادعای عشق امام زمان(عج) داریم ولی تلاشی برای معرفی او نمی‌کنیم. 
این کارشناس دینی عنوان کرد: غیبت و عدم حضور ظهور امام زمان(عج) در بین ما به معنای عدم حضور ایشان نیست بلکه در روایات آمده است که امام زمان(عج) هرچند در مصدر قدرت نیست ولی در بین ما حضور دارد و از احوال ما با خبر است. 
وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نیز 25 سال در مصدر قدرت نبود ولی در جامعه مسلمین حضوری فعال داشت و به خلفا مشاوره می‌داد و در امور حکومت به آنها کمک می‌کرد. امام زمان(عج) نیز در دوران غیبت حضور ظاهری در جامعه ندارد ولی جوامع اسلامی و حتی فراتر از ان جوامع بشری را رصد می‌کند چرا که آن حضرت نه تنها منجی مسلمانان و شیعیان بلکه منجی تمام بشریت است. 
سخنران حرم رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در زمینه معرفی امام زمان(عج) به دنیا  کوتاهی کردیم و اگر امروز دنیا آن حضرت را به خوبی نمی‌شناسد تقصیر ما است که این چهره زیبا که ثروتی عظیم برای جامعه بشری محسوب می‌شود را به دنیا معرفی نکرده‌ایم. 
حجت‌الاسلام واعظ موسوی اظهار کرد: زلیخا تنها عاشق چهره زیبای یوسف نشد بلکه حُسن یوسف او را مجذوب خود کرد. حُسن فقط شامل زیبایی ظاهری نیست بلکه ریشه در نیکویی‌های درون دارد و ما نیز باید حُسن و نیکویی‌های امام زمان(عج) را به همه معرفی کنیم. 
وی افزود: امروز مربیان، فعالان فرهنگی و همه دلدادگان حضرت حجت(عج) باید در جهت معرفی حُسن و جمال دل‌آرای مهدی فاطمه(س) تلاش کنند چرا که اگر مردم جهان با این شخصیت والا آشنا شوند قطعا مجذوب ایشان خواهند شد. 
این کارشناس مذهبی بیان کرد: یوسف برادران خود را تجهیز و پیمانه‌های گندم آنها را پر تر از بقیه کرد ولی در مقابل از آنها خواست که  محبوب او یعنی برادرش بنیامین را نزد او ببرند. ما هم برای اینکه مورد عنایت امام زمان(عج) قرار بگیریم باید محبوب آن حضرت که صدق و راستی است را پیشکش ایشان کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی