پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۱۲-۰۷

 دغدغه‌مندی برای ظهور از مهمترین ویژگی‌های منتظران است 

خطیب حرم رضوی گفت: دغدغه‌مندی برای ظهور از مهمترین ویژگی‌های منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج) است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری در ویژه برنامه جشن شام میلاد امام زمان(عج) که با حضور جمع کثری از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در احادیث و روایات معصومین(ع) از وجود نورانی امام زمان(عج) به عنوان «مُفَرِّج» یعنی کسی که باعث رفع گرفتاری و مشکلات مردم می‌شود، یاد شده است. 
وی تصریح کرد: تا امام زمان ظهور نکند مومنین همواره در رنج و سختی به سر می‌برند و اگر هم شادی و خوشحالی هم باشد مجازی و زود گذر است و شادی واقعی بعد از ظهور حضرت حجت(عج) واقع خواهد شد. 
سخنران حرم رضوی افزود: سفارش شده که برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنیم چرا که فرج و گشایش در کار همه مومنین و همچنین فرج در کار همه اهل زمین در گرو فرج حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه) است. 
وی ابراز کرد: مومنین باید همواره دغدغه ظهور داشته باشند و قبل از اینکه برای رفع مشکلات خود دعا کنند فرج امام زمان(عج) را از خدا بخواهند چرا که وقتی امر فرج اتفاق بیفتد همه علوم به صورت کامل در دست انسان قرار می‌گیرد، عقل بشر کامل می‌شود و دوران جهالت‌ها به سر می‌آید. 
مدرس حوزه با بیان اینکه علما و بزرگان دینی همواره دغدغه‌مند ظهور بودند، عنوان کرد: در احوال بسیاری از مراجع دینی آمده است که آنها دعای فرج را همواره در قنوت نماز خود می‌خواندند و همه منتظران نیز باید برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کنند چرا که ظهور آن حضرت نقطه پایان همه رنج‌ها و مشکلات بشر است. 
گفتنی است؛ در این مراسم احمد حیدری از شاعران آئینی اهل بیت(ع) سروده زیبای خود با موضوع امام زمان(عج) را برای حاضران اجرا کرد؛ 

جمعه‌ها بی تو فقط ندبه غم می‌خواند 
تا به کی دوری تو حرف دقایق باشد
همه آینه‌ها آینه دق باشد
 جمعه‌ها بی تو فقط ندبه غم می‌خواند
جمعه خوبست به وصلت متعلق باشد
فکر کن سینه اگر گل بشود داغ دلم
چقدر مثل دل خون شقایق باشد 
خوش به احوال قنوتی که همیشه پی آن
با دعای فرج آمیخته هق هق باشد
«اَرِنی طَلعَه» شده عهد من از روز الست
قسمت این بود که آب و گِلم عاشق باشد
اصل حرکت تویی و ما همه سرباز توییم 
 در مسیر تو اگر باد موافق باشد
سر این رشته به جایی برسد تا روزی
گوهر نام تو بر تاج دقایق باشد 
در  این مراسم همچنین مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) در مدح امام غیب از نظرها مدیحه‌سرایی و نغمه‌خوانی کردند و در پایان مراسم زائران و مجاوران حرم رضوی با دل‌هایی پر امید برای فرج حضرت مهدی(عج) دست به دعا برداشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی