پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۰۹

مراسم اختتامیه پویش «دختر ماه» در آذربایجان شرقی برگزار شد

معاونت امور بانوان مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان آذربایجان شرقی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و کانون مرکزی خدمت رضوی تبریز مراسم اختتامیه پویش دختر ماه را برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، این مراسم با حضور مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، مدیر، معاونین کانون‌های خدمت رضوی استان، دبیر کانون تبریز، بانوان خادمیار امور بانوان استان در مسجد امیرالمؤمنین(ع) تبریز از ساعت ١٠ صبح تا ١۴ برگزار شد. 
این مراسم که با حضور ۴٠١ نفر از دختران تازه مکلف شده و شرکت کننده در پویش دختر ماه از ٢٢ شهر استان به همراه مسئولان خود برگزار شد با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری دختر نوجوان آغاز و با هدایت خانم فرشباف مجری مراسم، صلوات خاصه امام رضا(ع) در میان جمع مکلفین با شور و حال معنوی همخوانی شد و قطرات اشک بر پهنه صورت زیبا و معصوم نونهالان جاری شد و حال و هوای مراسم را امام رضایی کرد. 
در ادامه مراسم غلام‌علی ملامهدی مدیر کل کمیته امداد استان به میهمانان حاضر بالاخص دختران نوجوان خیرمقدم عرض کرده و از اجرای طرح بسیار زیبا و تاثیر گذار معنوی پویش دختر ماه از طرف آستان قدس رضوی تشکر و قدردانی کرد و خواستار ادامه اجرای چنین پویش‌هایی در سایر زمینه‌ها که امید بخش و سرورآفرین برای محرومین جامعه است شد. 
اجرا و جمع‌خوانی بسیار زیبای سرود «جانم فدای ولایت» توسط دختران نونهال شور و حال مراسم را به اوج رساند. 
سرکار خانم جوانمرد مجری توانمند استان با اجرای برنامه های مختلف شاد فرهنگی، مذهبی در جمع دختران مکلف، که با شادی و سرور وصف ناشدنی همراه بود، لحظات شیرینی را برای آنها رقم زد که خاطرات آن در اذهان نونهالان همیشه ماندگار خواهد بود. 


رویش جوانه‌ها در گام دوم انقلاب
سخنران اصلی مراسم حضرت آیت الله عبدالحمید بنابی از روحانیون بزرگوار و انقلابی استان بود که در قسمتی از بیانات خود گفت: نونهالان عزیز، آینده سازان کشور، خداوند متعال ارزش و اهمیتی به شما دختران عزیز در این سن قائل شده و این قابلیت را در شما دیده است که مثل یک انسان بزرگ می‌توانید اعمال دینی را انجام دهید.
 بنابی نقش آموزش و پرورش را در خصوص تربیت نوجوانان و جوانان مهم دانست و گفت: مجموعه تعلیم و تربیت کشور باید طوری این نوجوانان را تربیت کند و آموزش دهد که وقتی آنها وارد جامعه شدند بتوانند امور کشور را در راستای اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب پیش ببرند.
سخنران این مراسم از نوجوانان حاضر در مراسم خواست از زمان مکلف شدن تمامی اعمال دینی خود را در وقت مقرر و به موقع انجام دهند و نماز خود را در اول وقت و با خلوص کامل بخوانند و به پدر و مادر خود احترام بگذارند تا در دنیا و عقبی عاقبت بخیر شوند. 
با طنین صدای روح نواز اذان، نماز جماعت ظهر و عصر با شرکت دختران ماه به امامت حجت‌الاسلام سید علی فقیه اقامه شد و در ادامه تک تک دختران ماه با دریافت بسته اهدایی مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان و کارت هدیه نقدی کمیته امداد استان، میهمان سفره نهار حضرتی شدند.
 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی