پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۱

ثبت زیباترین لحظات انتخاباتی در تاریخ پرافتخار حرم 

از اولین ساعت صبح با حضور مجاوران تصاویر متفاوتی از انتخابات در شعبه اخذ رای حرم رضوی در تاریخ این شهر ثبت شد. 

زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا علیه السلام در پای صندوق‌های رأی در اولین ساعات به نیت زیارت و شرکت در انتخابات رهسپار بارگاه رضوی شدند. 

رای اولی ها اما شور و نشاط متفاوتی داشتند و در جمع های دوستانه برای شرکت در انتخابات آمده بودند.

خانواده محبی با ۴ فرزند آمده اند تا به فرزندانشان بیاموزند مشارکت در انتخابات یعنی شور و شعور سیاسی یک مسلمان و وطن دوستی و ایمان و خانم محبی می گوید: هوا سرد بود اما ما دلگرمیم و برای انقلاب و کشورمان تا پای جان هستیم. 

فائزه، هانیه، محدثه و سیده زینب رای اولی هستند، در صحن انقلاب میبینمشان، چهره هایشان خندان و انگشت های اشاره شان رنگی است، دستانشان را به نشانه پیروزی بالا می برند و میگویند: ما آمدیم، گله مند نیستیم، امیدواریم به آینده کشورمان و می دانیم تغییر و تحول با همین دستان ما رقم خواهد خورد، خداراشاکریم که فرزند ایرانیم؛  محدثه می گوید: حرم را برای رای دادن انتخاب کردیم تا با نگاه لطف امام رضا انتخابمان اصلح باشد و در این مکان مقدس دعا کردیم برای سربلندی ایران و برقراری صلح در جهان. 

حاج آقا موحد هم همه انتخابات های گذشته را شرکت داشته است و می گوید که از کسبه اطراف حرم است، او سالهای زیادی شعبه حرم رای داده و از ارادتمندان علی ابن موسی الرضاست. 

حاج آقا موحد دعا میکند که نمایندگان آینده مجلس قدر این حضور و این مردم را بدانند و به حرمت خون شهدا هم که شده تمام تلاششان را در سنگر مجلس بکار بگیرند. 

صدیقه خانم اما زائر است، میگوید، باید مشارکت داشته باشیم حالا در شهرخودمان نیستیم اما رای مان را حتما می دهیم، او با لهجه شیرین کاشانی ادامه می دهد، حالا میخواهم بپرسم رای مان چطوری می شود، اما همین که آمدم خوشحالم که تکلیفم را عمل کرده ام. 

خادم شعبه اخذ رای رواق غدیر استقبال زائران را خوب توصیف می کند و معتقد است، مشهدی ها به چند دلیل حرم را برای رای دادن انتخاب می کنند که اولین ش تبرک است، مخصوصا مشهدی های اصیل حتما اول صبح می آیند قبل از بازگشایی شعبه، هم زیارت هم شرکت در انتخابات. 

زوج های جوان، مادران بچه بغل، سالمندان عصا به دست، مادربزرگ روی ویلچر، دختران رای اولی، پسران شهرمان، طلبه ها، دانشجویان، زائران از شهرهای دور و نزدیک امروز یک ملت در حرم رضوی زیر سایه پرمهر امام مهربانی ها پای کار انقلاب آمدند و حماسه حضورشان در تاریخ ثبت شد. 

ساعات پایانی انتخابات است اما همچنان مردم می آیند، شناسنامه ها در صف است و متصدی اخذ رای می گوید تا آخرین نفر که در شعبه باشد رای گیری برایشان انجام می شود، از سیستم های صوتی حرم اعلام می شود، شعب اخذ رای در صحن ها و رواق های حرم همچنان آماده حضور زائران است و تاکید می کند، بزرگوارانی که از  شهرهای دیگر آمده اند هم، می توانند با در دست داشتن شناسنامه، به شعب مراجعه کنند و در این حماسه ملی شرکت کنند.

۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ باردیگر عاشقان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) در جوار بارگاه ملکوتی اش پاسخ روشنی به دشمنان ایران دادند و امید را برای ایران و ناامیدی را برای دشمنان ایران رقم زدند. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی