پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۳

سهم چشمگیر پژوهش و نوآوری در فعالیت‌های ۱۴۰۲ شرکت صنایع معادن و عمران رضوی

مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی از اجرای 32 طرح در حوزه تحقیق، پژوهش و نوآوری توسط این شرکت در سال 1402 خبر داد.

دکتر مهدی قربانی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: امسال 24 پروژه تحقیقاتی توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت انجام شد که می‌توان به طراحی سامانه مدیریت تعمیر و نگهداری بازارهای آستان قدس رضوی، طراحی بهینه قاب‌های خمشی بتن آرمه با استفاده از الگوریتم فرا ابتکاری، پیاده‌سازی مهندسی ارزش در کاربرد انرژی خورشیدی در تولید انرژی الکتریکی و پیاده‌سازی مهندسی ارزش در کاربرد بلوک هبلکس برای دیوارهای ساختمانی اشاره کرد.
او ادامه داد: علاوه‌براین، 8 پروژه تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه امام رضا(ع)، شرکت صنایع پیشرفته رضوی و چند شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام می‌باشد که از دو سال اخیر آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی با اشاره به انجام 5 طرح تحقیقاتی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت این شرکت خاطرنشان کرد: امسال موفق به طراحی و اجرای نوع جدیدی از بتن سبک شده‌ایم که این محصول از ویژگی‌هایی همچون چگالی پایین‌تر نسبت به بتن معمولی و مقاومت نسبی بالاتر نسبت به دیگر محصولات بتنی سبک برخوردار است.
او ادامه داد: «بتن خود متراکم» عنوان پروژه دیگری است که با هدف پر کردن فضای قالب و اطراف آرماتورها بدون نیاز به تراکم مکانیکی طراحی و اجرا شده و مزیت‌هایی از قبیل جابجایی راحت و کاهش هزینه باربری، بهبود کارایی، کاهش هدایت حرارتی، حفظ دمای مناسب در فضاهای دارای تهویه و کاهش مصرف انرژی، استحکام و دوام نسبی بالا، مقاومت بالا در برابر چرخه ذوب و یخ نسبت به بتن معمولی و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی و... دارد.
قربانی درباره پروژه طراحی و اجرای «بتن با گرمای حد‌اقلی» نیز تصریح کرد: این محصول مشخصه‌هایی نظیر کاهش مقدار سیمان به میزان B، مقاومت 92 درصدی اجرایی و کاهش نفوذپذیری را دارد و در مقاطع حجیم، فونداسیون‌های گسترده و محیط‌های خورنده به کار می‌رود.
او ادامه داد: امسال طرح دیگری نیز اجرا شد که در قالب آن از پسماند کارخانجات سنگبری در فرآیند تولید بتن سبک هوادار اتوکلاو شده برای کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی استفاده می‌شود.
قربانی افزود: پنجمین طرحی که در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت اجرا شد، طراحی و اجرای «تایل بتنی» است که با رویکرد پوشش دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها انجام شده و در محوطه سازی، پل‌ها و راه‌سازی، احداث چاه‌ها و.... کاربرد دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی