پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۱۲-۱۵

جشن تکلیف ویژه دختران غرب آسیا در حرم مطهر رضوی برگزار شد 

همزمان با ایام خجسته ماه شعبان، به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، جشن تکلیف ویژه دختران غرب آسیا (عرب زبان) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم امروز ۱۵ اسفندماه با حضور 24 دختر عرب زبان به همراه مادرانشان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: هیچ چیز به اندازه واجبات نزد خداوند محبوب نیست. انسان در سیر به سوی خدای متعال، باید همان گونه که خدای متعال بیان فرموده حرکت کند. 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری تصریح کرد: تقرب به خدا یعنی نزدیک شدن به مقام کمال و سعادت، چیزی که هدف خلقت همه انسان‌هاست و این مهم به وسیله انجام تکالیف الهی محقق می‌شود. وجود قابلیت‌های انسانی با رسیدن به مرز بلوغ و به تبع آن تشریع سن تکلیف، در حقیقت زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی خلقت است نه ظلم و سختی انداختن بندگان.
مدیر زائرین غیرایرانی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشن عبادت برای دختران به پررنگ شدن و متجلی شدن اهمیت دستورات و احکام الهی کمک می‌کند، از همین رو برگزاری جشن تکلیف برای دختران ضمن آنکه سبب یادآوری تکالیف الهی آنان در برابر دستورات پرودگار می‌شود، می‌تواند آغازی زیبا برای حرکت در مسیر بندگی و عبادت خداوند متعال باشد.
وی ادامه داد: ما براى هر عيد يا هر مناسبت خوب كه از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسيده باشد، جشن مى‌گيريم تا بدين وسيله سپاسگزارى و شكر و شادى خودمان را نشان دهيم. به تكليف رسيدن، يك عيد به حساب مى‌آيد، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسيده‌ايم كه خداوند به ما دستور مى‌دهد و ما خوشحاليم كه خواسته‌ها و دستورهاى او را اطاعت كنيم و بنده شايسته او به حساب آييم.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری افزود: ما با «جشن تكليف»، نعمت‌هاى خدا را گرامى مى‌داريم و اين روز بزرگ را كه در آن به سنّ تكليف رسيده ايم، بعنوان يك روز پرشكوه و خاطره اى به يادماندنى به ياد مى سپاريم.
وی در پایان گفت: خاطره جشن تكليف، يك خاطره شيرين تربيتى و معنوى است. مناسب است كه نوجوانان عزيز، تاريخ دقيق تولّد خود را بدانند، تا بتوانند روز مكلّف شدن خود را طى مراسمى جشن بگيرند و شادى كنند.
شایان ذکر است، اجرای مجری و تلاوت قرآن توسط یکی از دختران، اجرای سرود و سه نمایش، قرائت دعای فرج و اهداء هدایا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی