پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در حاشیه بازارچه دانش آموزی مطرح کرد: 
۱۴۰۲-۱۲-۱۵

بازارچه کارآفرینی فرصت طلایی رشد همه‌جانبه دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) برای زندگی آینده

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، بازارچه دانش آموزی کارآفرینی را یکی از محیط‌های متنوع یادگیری و از جمله فرصت‌های طلایی رشد همه‌جانبه دانش آموزان برای زندگی آینده دانست.

محمدصادق علی پرست؛ در حاشیه افتتاح بازارچه کارآفرینی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در گفت‌وگو با آستان نیوز، ضمن تأکید بر توانمندسازی دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین وظایف نظام تعلیم و تربیت برای ورود به اجتماع، بیان کرد: سازگاری بین خواسته‌ها و نیازهای دانش آموزان از مسیر مهارت‌افزایی و توانمندی بدست می‌آید تا به فردی کارا و اثربخش برای جامعه تربیت شوند.     
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی اضافه کرد: وقتی صحبت از تربیت تمام ساحتی به میان می‌آید به این معناست که در نتیجه افرادی مؤثر به جامعه تحویل دهیم که اگر به این مقصود دست نیابیم، در واقع نظام تعلیم و تربیت در دستیابی به اهداف عالیه خود ناکارآمد بوده است.  
وی افزود: تعریف امروز سواد داشتن این است که فرد قادر باشد در محیط خود تغییر ایجاد کند. از این رو باید بسترهای لازم برای تجلی استعداد و علایق دانش آموزان فراهم کنیم که بازارچه‌های کارآفرینی یکی از محیط‌های متنوع یادگیری و یکی از فرصت‌های طلایی رشد همه‌جانبه دانش آموزان و آمادگی برای زندگی آینده است.  
علی پرست ضمن برشمردن فواید بازارچه دانش آموزی گفت: این دست رویدادها، بچه‌ها را از همین روزهای نوجوانی با محیط، معادلات و فرایندهای حاکم بر بازار آشنا ساخته و بین مدرسه و محیط گسترده بازار ارتباط برقرار می‌کند. تربیت اقتصادی و آشنایی با مقدمات مدیریت منابع و نحوه محاسبه دخل‌وخرج، آشنایی با زنجیره دانش و ارزش و مراحل تولید یک محصول از تولید تا عرضه در بازار، رشد مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌آموزی، از جمله آموخته‌های مفید بازارچه‌های دانش آموزی است.  
وی تصریح کرد: تلاش چند ماهه بنیاد فرهنگی رضوی با همکاری مدارس امام رضا(ع)، برای غنی‌سازی کلاس‌های کاروفن‌آوری از طریق برگزاری دوره‌های متعدد مهارتی و نیز راه‌اندازی بازارچه‌ها، با هدف رشد دانش آموز اتفاق می‌افتد. چرا که یکی از خلأهای امروز نظام آموزشی کشورمان این است که افراد کارآمد و توانمند برای مستقل شدن تربیت نمی‌کند. افرادی صرفاً دارای محفوظات، بدون توانایی خاصی برای بهره‌برداری در زندگی هستند. 
این مقام مسئول بنیاد فرهنگی رضوی در ادامه اظهار کرد: دانش آموز در فرایند تولید یک محصول نیاز دارد سواد و دانش خود را با مطالعات جانبی، جستجو و تحقیق و آشنایی با افراد دست‌اندرکار توسعه دهد و همه این‌ها به معنای رشد است.   
وی همچنین با اشاره به هزینه‌های این رویکرد برای بنیاد فرهنگی رضوی ابراز کرد: هرچند در نگاه اول این رویکرد آموزشی و تربیتی، هزینه‌بردار باشد و توجیه نداشته باشد اما پشت آن اهدافی را دنبال می‌کنیم که در واقع سرمایه‌گذاری نظام آموزشی برای سال‌های نه‌چندان دور است. تا به جای اینکه افراد بعد از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هزینه‌تراش باشند، باری از دوش خود و حتی اطرافیان‌شان بردارند. 
علی پرست با اشاره به دومین مأموریت بنیاد فرهنگی رضوی از مهارت آموزی دانش آموزان و تربیت کارآفرینانه ادامه داد: ما در پی هدایت تولیدات دانش آموزی به سمت‌وسوی محصولات فرهنگی و معرفتی مناسب برای زائران در قالب سوغات زائر هستیم. تا زائران مشهدالرضا(ع) آورده‌ای معنوی از سفر زیارتی خانوادگی خود به یادگار داشته باشند.
وی یادآور شد: در این مسیر قدم‌های دیگری با ارتباط گرفتن با مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و نیز شرکت کسب و کار رضوی و شرکت دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در اولین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد(ص) بر داشته شده تا جریان تولید دانش آموزی به سمت سوغات زائر پیش برود.   

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی