پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۶

یار صادق انقلاب؛ تجلیل از نیم قرن خدمات مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)

همزمان با ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی(ره)، تولیت فقید آستان قدس رضوی، مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات آن مرحوم برگزار می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، این همایش شنبه ۱۹ اسفند ماه به همت آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، تولیت‌های اعتاب مقدسه کشور و شخصیت‌های برجسته فرهنگی، سیاسی، لشکری و کشوری در آن حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، دبیر همایش تجلیل از نیم قرن خدمات آیت الله واعظ طبسی، در این باره گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، شخصیتی کم نظیر بودند که در دوران پهلوی برای پیروزی و حاکمیت نظام اسلامی در کنار همرزمان خود مجاهدانه تلاش کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز با مدیریتی عالمانه و نگاهی افق‌مند، برگرفته از اندیشه‌های امامین انقلاب در مسئولیتی که به  ایشان سپرده شده بود، جهادگونه عمل کردند. 
وی با اشاره به اینکه تولیت فقید نگاه تمدنی به آینده آستان قدس رضوی داشت، تصریح کرد: مدیریت مجموعه بزرگی همچون آستان قدس رضوی که سیاست اصلی آن فرهنگی است ولی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی هم دارد، کار بزرگی است که آیت‌الله واعظ طبسی با ارائه یک الگوی مدیریتی جدید به خوبی از عهده آن برآمدند.
حسینی، برگزاری نمایشگاه «یار صادق انقلاب» با محوریت روایتی کوتاه از نیم قرن خدمت مجاهدانه مرحوم آیت الله واعظ طبسی را نیز از بخش‌های جنبی این همایش عنوان و اظهار کرد: در این نمایشگاه که در ورودی تالار قدس برپا خواهد شد، 37 قطعه تصویر متن نوشته اکران می‌شود که برگ‌هایی از فصل‌های دفتر زندگی ایشان از جمله دوران طلبگی، آشنایی با امام راحل، فعالیت های سیاسی قبل از انقلاب، انتصاب ایشان به عنوان تولیت آستان قدس رضوی، خدمت گذاری در عرصه های مختلف از جمله بازسازی هویزه، ایجاد زیرساخت‌ها و ابنیه ملی و بین المللی و توسعه حرم مطهر رضوی به حدود یک میلیون متر مربع را شامل می‌شود. 
حسینی افزود: این نمایشگاه در قالب بنر در ابعاد بزرگ با عنوان «یار صادق انقلاب» روبه روی باغ رضوان نیز برپا شده است.
وی همچنین به چاپ ویژه نامه «یارصادق» در روزنامه قدس اشاره کرد که پیرامون شخصیت و عملکرد تولیت فقید بوده و شامل مصاحبه با چهره های برجسته دینی، حوزوی، سیاسیون و قائم مقام های اسبق آستان قدس رضوی در دوران حضور ایشان خواهد بود. حسینی، چاپ کتابچه با محور خدمات تولیت فقید در نیم قرن گذشته را از دیگر اقداماتی برشمرد که در خصوص برگزاری مراسم به انجام رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی