پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۷

کمباین‌سازی ایران در 1402 / رشد 80 درصدی تولید تا توسعه اشتغال

با نامگذاری سال 1402 با عنوان «رشد تولید، مهار تورم»، شرکت کمباین‌سازی ایران همچون سایر شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، نقشه راه و برنامه‌های راهبری خود را در راستای تحقق این شعار معطوف کرد و توانست دستاوردهای قابل توجهی را هم کسب کند؛ از افزایش حدود 80 درصدی در تولید نسبت به سال گذشته که به منظور تامین ماشین‌آلات برداشت غلات کشور صورت گرفت تا تولید کمباین برنج برای جلوگیری از خروج ارز از کشور.

به گزارش آستان نیوز، اقدامات شرکت کمباین‌سازی ایران در سال جاری به همین جا ختم نمی‌شود و این مجموعه علاوه‌بر توسعه اشتغال‌ از طریق افزایش تولید و جذب نیروی انسانی مورد نیاز، طرح‌های مختلفی را در حوزه‌هایی همچون بازسازی و جایگزینی کمباین‌های فرسوده، استفاده از مهندسی معکوس در تولید محصولات جدید و... اجرا کرده است.
 

تولید 1031 دستگاه انواع کمباین و بیلر
شرکت کمباین‌سازی ایران از ابتدای امسال تا کنون توانسته است 700 دستگاه کمباین غلات، 394 دستگاه بیلر و 83 دستگاه کمباین برنج را تولید کند که این تعداد در سال گذشته شامل 407 دستگاه کمباین غلات، 358 دستگاه بیلر و 38 دستگاه کمباین برنج بوده است.
مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران با اشاره به دلایل‌ افزایش حدود ۸۰ درصدی تولید محصولات در این مجموعه گفت: این امر در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال صورت گرفته که با افزایش بهره‌وری در خط تولید شرکت و زنجیره تأمین نیز همراه بوده است.
علی اصغر حمیدی فرد گفت: تامین به موقع قطعات، مواد اولیه و افزایش راندمان در کنار همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی نیز نقش مهمی در تحقق این مهم داشته است.
او درباره سایر اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: ایجاد و تعمیق هماهنگی و همکاری با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور به عنوان سیاست‌گذار و متولی توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و همچنین تفاهم با بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در تأمین مالی متقاضیان خرید محصولات تولیدی شرکت، از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.
 

تولید محصول جدید کمباین برداشت غلات مدل 1075
یکی دیگر از دستاوردهای شرکت کمباین‌سازی ایران در سال 1402، تولید محصول جدید کمباین برداشت غلات مدل 1075 بود، محصولی که با هدف کاهش ریزش و تلفات دانه غلات در حین برداشت محصول با تلاش کارکنان، کارشناسان و متخصصان این شرکت طراحی و ساخته شد. ناگفته نماند آزمون‌های عملکردی و مزرعه‌ای انجام شده توسط مرکز توسعه مکانیزاسیون و موسسه فنی و مهندسی کشاورزی نشان می‌دهد این محصول در حال حاضر بهترین کمباین برداشت غلات در کشور برای کاهش ریزش و تلفات دانه به حساب می‌آید.
حمیدی فرد همچنین از تولید محصول جدید بیلر چنگکی مدل P455 در این شرکت طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال موفق به دریافت گواهینامه ISO 10015 : 2019 نیز شده‌ایم.
او ادامه داد: امسال تلاش شده است در کنار تمرکز بر افزایش تولید پیرو شعار سال، سیاست‌های دیگری از قبیل بهینه‌سازی فرآیندهای خرید و تولید برای کاهش اثر تورم، توسعه سیستم‌های مدیریتی به منظور کاهش دوباره‌کاری‌ها و همچنین کاهش بهای تمام شده محصول را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.
حمیدی فرد با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته توسط این شرکت برای حدود 2000 نفر در سال 1402 اظهار کرد: هم اکنون 423 نفر به صورت مستقیم در شرکت کمباین‌سازی ایران مشغول به کار هستند و زمینه اشتغال غیر مستقیم برای حدود 1500 نفر نیز فراهم شده است.
 

تحقق 70 درصدی برنامه‌های راهبردی در سال 1402
شرکت کمباین‌سازی ایران اقدامات شاخص دیگری را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است و امسال شاهد دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف هستیم که می‌توان به مواردی نظیر اجرای طرح بازسازی کمباین‌های فرسوده با هدف کاهش ریزش و تلفات دانه با همکاری معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و نیز همکاری با مرکز توسعه مکانیزاسیون برای انجام فراخوان و شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره‌مندی در بخش مکانیزاسیون برداشت اشاره کرد.
امسال همچنین شاهد برگزاری دوره‌های بازآموزی رایگان تنظیمات و اپراتوری کمباین‌های برداشت غلات برای مالکان دستگاه‌ها و کارشناسان و همینطور دوره‌های آموزشی رایگان با موضوع تعمیرات و نگهداری موتور و گیربکس برای تعمیرکاران علاقمند در مناطق مختلف کشور بودیم.
مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران از تحقق 70 درصدی شاخص‌های کلیدی و برنامه‌های راهبردی در سال 1402 نیز خبر داد و افزود: براساس چشم‌انداز و محورهای استراتژیک شرکت، اهداف استراتژیک، تدوین و برای تحقق آن‌ها، اقدامات و پروژه‌هایی نیز تعریف شد و پس از آن از شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی میزان تحقق و پایش آن‌ها بهره گرفته شد.
او با اشاره به اجرای طرح جایگزینی کمباین‌های فرسوده در سال جاری توسط این شرکت تصریح کرد: طرح مذکور با هدف ایجاد ثبات و ارتقاء امنیت غذایی کشور صورت گرفت که با ارائه تخفیف ۸ درصدی به متقاضیان همراه بود. امسال همچنین شاهد کنترل بهای تمام شده و فروش محصولات شرکت بودیم، به گونه‌ای که تغییرات نرخ فروش هر دستگاه بسیار کمتر از سایر محصولات هم گروه و نرخ تورم عمومی کشور بوده است.
حمیدی فرد ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این مجموعه در سال جاری که با توجه به شرایط ارزی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور صورت گرفت، می‌توان سرمایه‌گذاری و حمایت برای تعمیق و توسعه ساخت داخل قطعات و کاهش وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی را نام برد.
او افزود: ورود به حوزه طراحی، مهندسی معکوس و تولید محصولات جدید متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان و فعالان بخش کشاورزی، یکی دیگر از اقدامات اصلی شرکت در سال 1402 را به خود اختصاص می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی