پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۱۲-۱۷

اشاعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه با اجرای برنامه‌های متنوع در بیمارستان رضوی

همزمان با هفته منابع طبیعی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی به عنوان یک مرکز درمانی دارای لوح سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه‌های متنوعی را در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه اجرا کرد. 

به گزارش آستان نیوز، بیمارستان رضوی در سه سال اخیر به صورت متوالی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان بیمارستان سبز معرفی شده است، از این رو هرساله با هدف گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به برگزاری برنامه‌های مرتبط در حوزه حفظ محیط زیست اقدام می‌کند. 
در این راستا و در آستانه فصل بهار، با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی کاشت بیش از 300 اصله درخت جدید در فضای سبز این بیمارستان آغاز شد. 
گسترش فضای سبز بیمارستان، کشت گیاهان مقاوم به کم‌آبی و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز، یکی از اقدامات زیست محیطی ارزشمند این مرکز درمانی وابسته به آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر بوده است. 
 

اشاعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه با اجرای برنامه‌های متنوع در بیمارستان رضوی


برپایی غرفه‌های آموزشی
علاوه‌براین، غرفه‌های «گل و گیاه» و «محیط زیست سالم» با حضور دانشجویان فعال دانشکده محیط زیست به منظور آموزش روش‌های بازیافت و تفکیک زباله‌های خانگی با رویکرد تولید زباله کمتر، نتیجه محیط زیست سالم‌تر و کاهش مصرف پلاستیک در این بیمارستان برپا شد. 
غرفه «مدیریت صحیح مصرف آب» نیز با همکاری واحد آموزش شرکت آب و فاضلاب شهری با هدف آموزش مراجعان و کارکنان در خصوص استفاده از دستگاه‌های کاهنده مصرف آب و روش‌های کاهش مصرف آب در منازل در بیمارستان رضوی دایر شد. 
همچنین با توجه به لزوم صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های بهینه مصرف آب در کشور، نمایشگاه آب با نمایش تابلوهای آموزشی مرتبط در محل لابی ساختمان شماره دو بیمارستان برگزار شد. 
اجرای برنامه آموزشی روش‌های مصرف بهینه آب در قالب برگزاری نمایش عروسکی ویژه کودکان در محل مهدکودک بیمارستان رضوی و توزیع گل به صورت نمادین در یکی از بخش‌های بیمارستان جهت تلطیف روحیه بیماران، از دیگر برنامه‌های این مرکز درمانی به مناسبت هفته منابع طبیعی بود. 
گفتنی است، بیمارستان رضوی در کنار ارائه خدمات درمانی، پژوهشی و آموزشی پزشکی همواره موازین زیست محیطی را رعایت کرده و به صورت مستمر در سایر مناسبت‌های محیط زیستی همچون روز زمین پاک نیز برنامه‌هایی در خصوص جمع‌آوری زباله به صورت نمادین در بخش‌هایی از شهر مشهد با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری اجرا می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی