پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۹

پرورش 10 میلیون حافظ قرآن کریم در طرح «تحفیظ رضوی»

مقام معظم رهبری در آخرین مطالبه خویش از جامعه قرآنی کشور و مسئولان فرموده‌اند: «یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبّر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن کم داریم. ان‌شاءالله ما باید ده‌ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.»، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی بر خود وظیفه می‌داند در قالب طرح تحفیظ رضوی برای دستیابی به این هدف والا، از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم و نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم در نقاط مختلف کشور، در توسعه آموزش‌های حفظ قرآن کریم گام بردارد و در تربیت حافظان قرآن بکوشد.

طرح ملی «تحفیظ رضوی» با بهره‌مندی از اساتید، نخبگان و مربیان برجسته کشور در رشته حفظ قرآن کریم و با هدف ساماندهی شیوه‌های آموزش و تربیت حافظان قرآن کریم تدوین شده و با حمایت از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارای تجربه در امر آموزش حفظ و جهت‌دهی عموم علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم از سال ۱۳۹۸ به‌صورت روزانه و شبانه‌روزی در مشهد با مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) آغاز به کار کرده است. 

ایجاد زمینه انس مستمر با قرآن ‌کریم و آشنایی با مفاهیم عالی قرآن، ترویج آموزه‌های آسمانی قرآن‌کریم در میان اقشار مختلف از طریق آموزش عمومی و تخصصی، سوق‌دادن فراگیران دوره‌های حفظ به سمت حفظ محتوا محور و توجه بیشتر به مفاهیم، ایجاد علاقه و انگیزه برای تداوم آموزش و دستیابی به مراحل بالاتر حفظ، انس، فهم و عمل به قرآن، تشویق و ترغیب عمومی جهت شرکت در دوره‌های حفظ قرآن کریم در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت مساجد و احیای مکتب‌خانه‌های قدیم و تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی از مهمترین اهداف این طرح به شمار می‌رود. 

مرکز قرآن کریم در سال 1402 با همکاری مؤسسه دارالتحفیظ رضوی از تعداد 1200 فراگیر با هدف میانگین حفظ یک جزء در هر ترم فصلی حمایت کرده و برای تحقق این امر کوشیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی