پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۹

برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی در سراسر ایران

مسئله خدمت به حریم رضوی، از دیرباز جزو آرزوهای همه ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) بوده و هست؛ اما محدودیت حضور مستقیم در محدوده بارگاه منور رضوی همیشه مانع از اجابت این خواسته‌ها بوده است. همچنین رویکرد تولیت آستان قدس رضوی، در دوره مدیریتی جدید، مبنی بر توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم(در طرحی تحت عنوان خادمیاری) زمینه‌ای را برای طراحی و اجرای فعالیت‌هایی با هدف نیل به خواسته خدمت به امام‌رضا(ع) در پهنه‌ای فراتر از محدوده حرم رضوی فراهم کرده است. 

محافل کرسی تلاوت رضوی با هدف اقدام عملی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درخصوص توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی و ایجاد بستر لازم برای استماع قرآن‌کریم با حضور آحاد مردم، با همت خادمیاران قرآن کریم و دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی با همت مرکز قرآن کریم در سراسر کشور اجرا و طرح خادمیاری کرسی تلاوت رضوی با نیت کمک به فعال‌سازی هر چه بهتر کانون‌های قرآنی‌رضوی جهت اجرای ماموریت‌های قرآنی آستان‌قدس‌رضوی در راستای تبلیغ و ترویج فعالیت‎های قرآنی راه‌اندازی شد. 
از جمله اهداف راه‌اندازی و اجرای این طرح می‌توان به تحقق منویات رهبری در منشور هفت‌گانه آستان قدس رضوی در زمینه اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمت به مسلمانان نیازمند، استفاده از توان و ظرفیت افراد متخصص کانون‌ها و مجموعه‌های تخصصی در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان سراسر کشور و  بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت کم‌نظیر آستان قدس رضوی در آموزش عمومی قرآن‌کریم و ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) اشاره کرد. 
از ابتدای سال 1402 تاکنون 160 جلسه کرسی تلاوت رضوی و برنامه جمع خوانی در سطح ملی برگزار شده است. در این بازه زمانی تعداد 57 قاری و حافظ ملی و بین‌المللی برای اجرای ویژه برنامه‌های تلاوت قران کریم از سوی مرکز قرآن کریم نیز به شهرهای مختلف کشور اعزام شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی