پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۹

«من قرآن را دوست دارم» بزرگ‌ترین پروژه آموزشی قرآن در کشور

طرح نهضت ملی آموزش قرآن کریم با عنوان «من قرآن را دوست دارم» بزرگ‌ترین پروژه آموزشی قرآن در کشور است‌ که‌ با هدف گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی توسط استادان مجرب به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

این طرح به عنوان اولين اقدام مشترك قرآنی بين اعتاب مقدسه و بقاع متبركه ايران، از دهه كرامت سال 1400 و همزمان با ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) آغاز به فعاليت کرد و آستان‌قدس‌رضوی به عنوان دبيرخانه اجرايی طرح از سوی اعتاب‌مقدسه انتخاب شد. 
هدف این طرح گسترش آموزش قرآن کریم و ارائه پشتیبانی آموزشی در رشته‌های مختلف روخوانی قرآن کریم، تجوید الصلوه، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء 30 توسط اساتید مجرب به صورت مجازی است که شرکت‌‌کنندگان پس از کسب گواهینامه معتبر آموزشی در قرعه‌کشی جوایز نقدی طرح شرکت داده می‌شوند.
تاکنون 8 مرحله قرعه‎کشی ویژه شرکت‌کنندگان طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» انجام شده که در هر مرحله از قرعه‌کشی به نفر اول مبلغ 140 میلیون ریال و چهارده نفر دیگر 10میلیون ریال از سوی آستان قدس رضوی اهدا شده است. 
آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز، تفسیر و تدبر در قرآن، تجوید، صوت و لحن و حفظ موضوعی و ترتیبی از جمله مراحل آموزشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» است که تاکنون اجرای 4 مرحله ابتدایی طرح به صورت موفقیت‌آمیز در سطح کشور برگزار شده و توانسته افرادی را از شهرها و روستاهای مختلف به خود جذب کند. از ابتدای طرح تاكنون بيش از 17 هزار نفر در آن شركت كرده‌اند. 
همچنین حدود 900 كلاس آموزش روخوانی قرآن‌کریم، تجویدالصلوه، آموزش تفسیر و تدبر در قرآن کریم و حفظ جزء 30 با همت 526 مربی و پشتیبان برای فراگیری قرآنی برگزار شده است. برای بیش از 12500 نفر از شرکت‌کنندگان در طرح، گواهينامه معتبر رسمی با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن کشور و کمیته اجلاسیه اعتاب و بقاع متبرکه ایران اسلامی نیز اعطا شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی