پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۹

بانوان قالیباف، زائران بانوی کرامت شدند

همه قالیبافان فعال در شرکت فرش آستان قدس رضوی با حضور در اردوی زیارتی، مسافر قم شدند.

به گزارش آستان نیوز، در روزهای میانی اسفند ماه 1402 آخرین گروه از بانوان قالیباف در قالب کاروانی 200 نفره از کارگاه تولید فرش مشهد (کنه‌بیست) راهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند.
در این اردوی چند روزه که در ادامه سلسله اردوهای زیارتی ویژه قالیبافان کارگاه‌های کاشمر و مشهد در سال جاری شکل گرفته، این گروه علاوه‌بر زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) و مهمان شدن بر سفره مهمانسرای آن حضرت، در مسجد جمکران و زیارتگاه خضر نبی حضور یافتند.
با توجه به مشارکت این قالیبافان در بافت فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی به آستان مقدس قم، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت گرفت تا فرصتی فراهم شود این هنرمندان بر دستبافته‌های خود قدم بگذارند.
اردوهای زیارتی قالیبافان فعال در دو کارگاه مشهد و کاشمر شرکت فرش آستان قدس رضوی به تناوب در قالب چهار کاروان زیارتی در ماه‌های گذشته صورت گرفت که آخرین آن‌ها در نیمه اسفند انجام شد.

گفتنی است در دهه کرامت امسال حدود هزار و 600 متر مربع فرش دستباف تولید شده در کارگاه‌های شرکت فرش آستان قدس رضوی در قالب هدیه‌ای از برادر به خواهر، روانه حرم حضرت معصومه(س) شد و پس از آن به پاس قدردانی از قالیبافانی که در فرایند تولید این فرش‌ها نقش داشته‌اند، برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌های زیارتی شکل گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی