پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۱۹

برگزاری آیین نکوداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی(ره) در حرم مطهر رضوی

همزمان با هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی(ره)، تولیت فقید آستان قدس رضوی، مراسم بزرگداشت این خادم دیرین آستان حضرت رضا(ع) در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم صبح امروز شنبه 18 اسفند، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدام بارگاه منور رضوی و زائران و مجاوران امام هشتم(ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) در مدت عمر خود، با امام(ره)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی صداقت داشت و در این صداقت ضرب المثل بود.
وی ادامه داد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در همه عرصه‌های زندگی، در مواضع انقلابی اش تغییر و تبدیلی حاصل نشد و در طول تاریخ انقلاب در خط مقدم مقابله با جریانهای انحرافی و سیاسی بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این شخصیت بزرگوار زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، از یک طرف به‌عنوان یک مدیر مجرب، قوی و مدبر، مدیریت احوال استان و به‌خصوص آستان قدس رضوی را در یک فضای دگرگون و به هم ‎ریخته به دست گرفت و از سوی دیگر، به‌عنوان یک عالم انقلابی با فضای تحجر و افراط مقابله کرد.
وی افزود: مقام معظم رهبری زمانی فرمودند اگر مجاهدت آقای طبسی در مقابل جریان تحجر نبود، فضای مشهد امروز با فضای آن دوران خیلی تفاوت داشت و این مصداق عینی حقیقت است.
وی ادامه داد: آیت‎ الله واعظ طبسی کسی بود که وقتی سخن از ولایت‌فقیه و رهبری پیش می‌آمد، همه دوستی‎ها، رفاقت‎ها و حتی روابط خانوادگی را کنار می‌گذاشت و بی‌تعارف به میدان می‌آمد و نمونه این رفتار را ما در جریان فتنه ۸۸ مشاهده کردیم که ذره‌ای از حمایت رهبری و مقام ولایت عقب‌نشینی نکرد.
آیت‌الله علم الهدی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی  حرم مطهر ۳ هکتار بیشتر نبود که با مدیریت مدبرانه تولیت فقید آستان قدس رضوی در حال حاضر پهنه و گستره حرم مطهر به بیش از ۵۰ هکتار توسعه یافته است.
 

نیم قرن خدمت در کارنامه مرحوم واعظ طبسی
قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به ۵۰ سال خدمت مجاهدانه آیت‌الله واعظ طبسی در بخش‌های مختلف اجرایی اظهار کرد: هر مراسمی که برای نکوداشت تولیت فقید بارگاه منور رضوی برگزار شود، تنها می‌تواند به بخشی از مسئولیت‌ها و ابعاد شخصیتی ایشان بپردازد زیرا ایشان به‌قدری حائز جایگاه مهم و اثرگذار در انقلاب اسلامی بود که بالاتر از همه، شخص رهبر معظم انقلاب برای ایشان مراسم بزرگداشت برپا کرده است.
مصطفی فیضی افزود: بیش از ۱۰ استاندار در سال‌های تصدی مسئولیت تولیت توسط ایشان در استان فعالیت کردند اما در کارنامه عملکرد این عالم فقید، تعامل و همکاری کامل با همه دولت‌ها و هر مسئولی که دلبسته این انقلاب بود، مشاهده می‌شود. عظمت این جایگاه و اثرگذاری کارنامه خدمت درخشان به‌قدری است که همچنان بسیاری از طرح‌های زیرساختی و فرهنگی آستان قدس رضوی برپایه چشم‌اندازهای دوراندیشانه آیت‌الله واعظ طبسی در دستورکار قرار دارد.
در ابتدای این مراسم پیام آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید به صورت تصویری پخش شد و همچنین پیام آیت الله جعفر سبحانی یکی دیگر از مراجع تقلید نیز توسط فرزند ایشان قرائت شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی