پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۰

اردوی زیارتی ۳۵ دانش‌آموز زائر اولی شهرقدس به مشهد الرضا(ع)

دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرقدس در نخستین سفر زیارتی به مشهد مقدس، حس خوب زیارت را تجربه کردند.

به گزارش آستان نیوز از تهران، به همت معاونت پرورشی و سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش و با همکاری جمعی از خیرین و کانون خدمت رضوی شهرقدس تعداد ۳۵ نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول به اردوی زیارتی مشهدالرضا(ع) مشرف شدند.
این سفر معنوی به مدت چهار روز با هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان انجام شد و دانش آموزان زائر اولی پس از سال‌ها به آرزوی خود رسیده و توانستند صحن و سرای حرم امام رضا(ع) را از نزدیک زیارت کرده و توشه خوبی از این سفر همراه داشته باشند.
دانش آموزان در اولین تجربه سفر زیارتی با حضور در اردوگاه دانش آموزی ثامن الحجج(ع) با شهید گمنام ۱۶ ساله که در ورودی اردوگاه آرامگاهش قرار داشت، تجدید میثاق کرده و در برنامه‌های فرهنگی افتتاحیه شرکت کردند و پیش از ورود به حرم مطهر رضوی از کرامات و آداب سفر مطلع و با دریافت نبات تبرکی با دلی آماده راهی صحن و سرای حضرت شدند.
خواندن اذن دخول پیش از ورود به حرم، قدم برداشتن همراه با ذکر و دعا، دیدن گنبد طلای حرم، ورود به روضه منور و زیارت ضریح مطهر بخشی از لحظاتی بود که نوجوانان تجربه کردند. 
بازدید از موزه رضوی، نوشیدن چای حضرتی، اجرای گروه سرود در اردوگاه و شرکت در مسابقات و نوشتن دلنوشته از دیگر برنامه‌هایی بود که در این سفر اجرا و در شب آخر پس از برگزاری مراسم اختتامیه در اردوگاه، زیارت وداع دانش آموزان در حرم مطهر رضوی انجام شد.
پیش از این نیز ۲۵ نفر از دانش آموزان زائر اولی در اردیبهشت‌ماه با کمک نیکوکاران به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی