پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۱

یازدهمین سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته در زنجیره ارزش آستان قدس رضوی

به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی یازدهمین سرمایه‌گذاری خطرپذیر این شرکت در زنجیره ارزش آستان قدس رضوی مبنی بر پشتیبانی و حمایت از تولید آمینو اسید بیولوژیک صورت گرفت.

به گزارش آستان نیوز، در قالب این سرمایه‌گذاری، شرکت کیمیا صنعت رایمند موفق به جذب سرمایه از شرکت صنایع پیشرفته رضوی و شرکت کشاورزی رضوی شد و عقد قرارداد این مشارکت به صورت سه جانبه‌ و با محوریت حمایت از تولید آمینواسید بیولوژیک در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفت.
 

طرحی فناورانه؛ حاصل رصد نیازهای آستان قدس رضوی و کشور
مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری، در یک طرح فناورانه صورت گرفته که یکی از اهداف آن رفع نیازهای کشور است. 
احسان سابقی نیا با بیان این‌که شرکت صنایع پیشرفته رضوی با رصد نیازهای آستان قدس رضوی و اولویت‌های کشور نسبت به شناسایی فناوران و شرکت‌های نوپا اقدام می‌کند، گفت: این شرکت پس از انجام فرآیندهای ارزیابی و ارزش‌گذاری طرح‌ها، فرآیند سرمایه‌گذاری را برای تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه راهبری می‌کند.
 

بهره‌وری از بقایای دامی در مسیر تولید فناورانه کود شیمیایی
محمد باقر قناد طوسی مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی نیز به عنوان یکی از دیگر از سرمایه‌گذاران در این مشارکت گفت: با سرمایه‌گذاری در این شرکت فناور از یک طرف می‌توانیم بقایای دامی مجموعه‌های خود را در اختیار شرکت کیمیا صنعت رایمند قرار دهیم تا با دانش خود آن را به کود اسید آمینه تبدیل کنند و از طرف دیگر بخشی از محصول این شرکت را به‌صورت تضمینی خریداری کنیم.
 

تولید کودهای شیمیایی و بیولوژیک برای رفع نیاز کشور
مدیرعامل شرکت کیمیا صنعت رایمند نیز با اشاره به جزئیات این سرمایه‌گذاری گفت: تا سال 97 کود آمینواسید از خارج وارد کشور می‌شد که کودی ارز بر بود. پس از تحقیقات و مطالعات بسیار در سال 98 با کمک همکاران این شرکت موفق شدیم فرمول تولید محصول آمینو اسید بیولوژیک را به دست آوریم و این ماده را تولید کنیم.
مجتبی صادقیان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی آستان قدس رضوی این شرکت به یک هلدینگ تولید کودهای شیمیایی و بیولوژیک تبدیل شود تا بتواند نقش موثری را در رفع نیازهای کشور ایفا کند.

شایان ذکر است، شرکت صنایع پیشرفته رضوی در سه سال اخیر 10 پروژه را در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به منظور ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام داده که سرمایه‌گذاری بر روی طرح فناورانه تولید کودهای شیمیایی، نخستین قراردادی است که در زنجیره ارزش آستان قدس رضوی با یکی از شرکت‌های وابسته به این مجموعه موقوفاتی به امضا رسیده است. کیمیا صنعت رایمند، یازدهمین شرکت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه سرمایه‌پذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی به شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی