پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جمعه قم بیان کرد: 
۱۴۰۲-۱۲-۲۰

عمل به دستورات قرآن موجب نورانیت قلب می شود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: عمل به دستورات قرآن کریم موجب نورانیت و آبادانی قلب انسان می شود.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه نورانی برگزار شد، گفت: یکی از فرازهای مناجات شعبانیه که خواندن آن در روزهای ماه شعبان سفارش شده از خداوند می خواهیم که قلب ما را با طاعت و بندگی خود نورانی و آباد کند. 
وی در تفسیر از این فراز بلند از مناجات شعبانیه بیان کرد:ما اعمال خود را با اعضا و جوارح بدن از جمله دست و پا انجام می دهیم ولی از آنجا که قلب فرمانده و فرمانروای اعضا و جوارح انسان است آبادی و نشاط آن نقش بسزایی در انگیزه و توان انسان برای اعمال نیک دارد. 
امام جمعه قم افزود: ما که خود را از امت پیامبر اکرم(ص) می دانیم باید زندگی ما در همه زمینه ها از جمله نماز، روزه، حج، تربیت فرزند و ... نیز رنگ و بوی سیره نبوی داشته باشد. 
وی عنوان کرد:یکی از چیزهایی که روز قیامت درباره آن از ما سوال می شود، قرآن است. در روز قیامت پیامبر اکرم(ص) از امت اسلام به خاطر اینکه قرآن را مهجور گذاشته اند گله و شکایت می کند. البته منظور از مهجور قرار دادن قرآن نبودن این کتاب آسمانی در خانه ها نیست بلکه منظور این است که امت اسلامی در عمل به دستورات قرآن کوتاهی می کنند. 
آیت الله سعیدی اظهار کرد: خداوند قرآن را فرستاده تا ما به دستورات آن عمل کنیم تا همه ابعاد زندگی ما قرآنی باشد و زندگی خود را بر اساس دستورات این کتاب آسمانی تنظیم کنیم. بسیاری از ما امروز کتاب قرآن در خانه داریم که این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود ولی افتخار بزرگ تر این است که عامل به دستورات آن باشیم. 
وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی همه افراد و در راس آنها مدیران، مسئولان، اساتید، مربیان، پدر و مادرها و ... همه باید کارها و وظایف خود را بر اساس دستورات قرآن انجام دهند تا جامعه به سعادت برسد. 
تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: همانگونه که عبادت و بندگی خدا باعث آبادانی قلب می شپد، گناه و معصیت نیز خواری و ذلت را در پی دارد و لذا در مناجات شعبانیه وقتی می گوئیم؛«وَ اعْمُرْ قَلْبِی‌ بِطَاعَتِکَ‌» بلافاصله به خداوند عرضه می داریم«وَ لَا تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ». از جمله راه های که باعث آبادانی قلب می شود خواندن نماز با توجه به معانی آن و خوردن لقمه حلال است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی