پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در جلسه کارگروه قرآنی فرهنگی اعتاب مقدسه مطرح شد:
۱۴۰۲-۱۲-۲۰

شرکت بیش از 71 هزار نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم»

جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار شیخ بهایی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور نمایندگان قرآنی فرهنگی اعتاب مقدسه برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  در این نشست ، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه، معاون فرهنگی حرم حضرت عبد العظیم حسنی، رئیس اداره قران احمد بن موسی (ع)، مدیر اداره قرآن مسجد جمکران و مدیر فر هنگی بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.
 مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این نشست گفت: یکی از پرکار ترین کارگروه های اعتاب مقدسه، کارگروه فرهنگی قرآنی است .طرح «من قرآن را دوست دارم» طی دو سال با همکاری اعتاب مقدسه در حال برگزاری است . اتفاقات خوبی در این طرح رقم خورده است . تاکنون 4 مرحله آموزشی در این طرح اجرایی شده است. نهمین مرحله قرعه کشی این طرح در مسجد جمکران انجام شد که جوایز آن طی روزهای آینده به برگزیدگان اهدا می‌شود. در هر مرحله قرعه کشی یک جایزه 14 میلیونی و 14 جایزه یک میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا می‌شود. 
وی با اشاره به وجود چالش‌های در برگزاری طرح «من قرآن را دوست دارم» اظهار کرد:  مرحله حفظ موضوعی طرح «من قرآن را دوست دارم» بر مبنای طرح مستورا و زندگی با آیه‌ها هماهنگ با دارالقران کشور و سازمان تبلیغات انجام خواهد شد. در بسیاری از برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان و ایام نوروزی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اعم از برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در تهران، مشهد و حرم مطهر رضوی، ترتیل خوانی قرآنی و  اجرای برنامه‌های آموزشی و طراحی مسابقات  سعی شده است رویکرد برگزاری برنامه‌ها با موضوع و محوریت طرح مستورا و زندگی با آیه‌ها باشد. هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شده است و از تولیدات برنامه های دارالقران در اجرای برنامه‌های قرآنی این مرکز استفاده می‌کنیم 
وی افزود: برای طرح حفظ موضوعی قرآن از درسنامه‌های استاد حاج قاسم استفاده خواهیم کرد که اجرای آن به صورت فایل‌های آموزشی در برنامه‌های  تلویزیونی، کلاس آموزشی فراگیران و مربیان در نظر گرفته شده است. طبق مصوبه کارگروه قرآنی فرهنگی اعتاب مقدسه، دبیرخانه حفظ  طرح «من قرآن را دوست دارم» با هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت است. هم چنین دبیرخانه تولید درسنامه تجوید و قرائت تحقیق طرح «من قرآن را دوست دارم » در قم فعال فعال خواهد شد که براساس آن همزمان با دهه کرامت رضوی ،  مرحله تجوید تکمیلی و  قرائت تحقیق رونمایی می‌شود.

صدور 13 هزار گواهینامه به شرکت کنندگان طرح «من قرآن را دوست دارم»  
دبیر اجرایی طرح «من قرآن را دوست دارم» نیز در این نشست گفت: تاکنون 71 هزار و 29 نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم» شرکت کرده‌اند که از این تعداد 23 هزار و 277 نفر در کلاس‌های آموزشی این طرح حضور داشته‌اند. برای 13و نفر  355 هزار گواهینامه در رشته های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تجوید الصلاه و تفسیر و تدبر در قرآن صادر شده است که کلاس های حفظ  قرآن هنوز در حال برگزاری است و به مرحله  آزمون و صدور گواهینامه نرسیده است.
محمد مقومی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون هزار و 89 کلاس آموزشی برای رشته‌های روخوانی، تجوید، تفسیر و تدبر در قرآن برگزار شده  است . مرحله حفظ قرآن طرح «من قرآن را دوست دارم» همزمان با ولادت پیامبر اکرم رونمایی شد طبق برنامه ریزی‌های انجام شده حفظ جز 30 اجرایی شدکه  با هماهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه ، 5 هزار نفر  از خانواده طلاب مشهد در این طرح شرکت کردند که در حال حاضر برای 4 هزار نفر کلاس های حفظ برگزار می‌شود .
 وی با اشاره به لزوم همکاری مربیان حفظ قرآن  در اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» اظهار کرد: در حال حاضر 250 مربی قرآنی حفظ در این طرح  با مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی همکاری می کنند. 
مقومی افزود: در حال حاضر 18 کلاس تجوید ، رونخوانی و تفسیر و 155 کلاس حفظ قرآن در حال برگزاری است. 1585 نفر از 29 کشور در طرح «من قرآن را دوست دارم» شرکت کرده‌اند. دبیرخانه  طرح من قرآن را دوست دارم  در دوبخش فعالیت می کند که دبیرخانه محوری اجرای سه مرحله نخست طرح من قرآن را دوست دارم  را بر عهده دارد و مرحله حفظ  قرآن با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.تاکنون 9 مرحله قرعه کشی طرح« من قرآن را دوست دارم» انجام شده و به برگزیدگان 84 میلیون تومان اهدا شده است. 
وی با اشاره به اطلاع رسانی و تبلیغات طرح در مشهد و سطح کشور افزود: پوستر و تراکت اطلاع رسانی این طرح در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تولید شده که یک مرحله در ایام دهه آخر صفر در بین زائران توزیع شده و در ماه مبارک و نوروز امسال نیز در بین عموم زائران توزیع می‌شود. هم چنین در مراسم‌های ترتیل‌خوانی قرآن ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی که روزانه از شبکه مختلف سیما پخش می‌شود لوگوی« من قرآن را دوست دارم» قرار دارد و از ابتدای ماه رمضان در بسته سبک افطاری در صحن‌ها نیز طرح «من قرآن را دوست دارم »  معرفی می‌شود و نحوه شرکت در آن برای زائران توضیح داده می‌شود.  هم چنین 30 هزار تراکت تبلیغاتی طرح «من قرآن را دوست دارم » در بسته‌های افطاری مجموعه‌های خدماتی رفاهی بین راهی آستان قدس رضوی در مسیر منتهی به مشهد توزیع خواهد شد. هم چنین به طور ویژه طرح من قرآن را دوست دارم  در نمایشگاه‌های قرآنی در مشهد، تهران و حرم مطهر رضوی معرفی خواهد شد  و میز خدمت معرفی و ثبت نام طرح «من قرآن را دوست دارم» در این نمایشگاه دایر می‌شود. هم چنین در اجرای طرح افطاری روزه اولی‌ها نیز این طرح معرفی و تبلیغ خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی