پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،
۱۴۰۲-۱۲-۲۰

آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مدیر زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم که در شامگاه یکشنبه 20 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از زائرین ایرانی و غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته با برپایی آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری تصریح کرد: از دیرباز در کشورهای مسلمان و بویژه کشورهای عربی مراسم سنتی «هل هلالک یا رمضان» برگزار می‌شود در این آیین معنوی تعدادی از کودکان و نوجوانان در اولین شب ماه مبارک در محله‌های خود ضمن تبریک و شادباشِ حلول ماه مبارک رمضان، به خواندن شعر و سرود در مدح اهل بیت (ع)و یادآوری برکات این ماه عظیم می‌پردازند.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که زنده نگه‌داشتن اینگونه سنت‌های حسنه موجب یادآوری و انتقال ارزش‌های مقدس الهی و اسلامی به نسل‌های آینده می‌شود مدیریت زائرین غیر ایرانی بر آن شده است تا با برپایی هر چه با شکوهتر این سنت حسنه در صحن و سرای حرم مطهر اقدام نماید. 
حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالفقاری تصریح کرد: «هل هلالك يا رمضان» سنتي است در كشورهاي عربي كه كودكان و نوجوانان در آغاز ماه رمضان با اجراي سرود و تواشيحي خواني بصورت گروهي با تبريك و شادباش همراه با توزيع گل، شيريني و شكلات حلول اين ماه را مژده مي دهند. 
وی ادامه داد: از همين رو 40 كودك و نوجوان از 12 ملیت همراه با خادمين حرم حضرت رضا(ع) در شب اول ماه رمضان طبق آئين خاصي، اين سنت حسنه را در حرم مطهر برگزار خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی