پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۲

ویژه برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان تشریح شد

مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، همزمان با روزهای پایانی سال 1402 و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی به استقبال ماه رمضان و نوروز 1403 می‌رود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز به تشریح ویژه برنامه‌های قرآنی این مرکز در ماه مبارک رمضان و عید نوروز پرداخت و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌های مختلف قرآنی در تهران و مشهد دایر می‌شود که مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی حضور فعالی در این نمایشگاه‌ها خواهد داشت. 
 

معرفی دستاوردهای قرآنی آستان قدس در سی و یکمین نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان با اشاره به اینکه سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تعطیلات نوروز1403 مصادف با روزهای اول تا چهاردهم فروردین ‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا می‌شود، افزود: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این نمایشگاه به عرضه قرآن‌های نفیس و نمایش شاهکارهای هنری مانند ‌سه ‌دوره ‌دو سالانه‌ تذهيب‌های ‌قرآنی می‌پردازد .
 
وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های قرآنی این مرکز از جمله کرسی تلاوت رضوی، « من قرآن را دوست دارم»،  دوره‌های آموزشی مهدالرّضا(ع) و دوره‌های تربیت مربی آن، آموزش «تلاوت شمیم رضوی»، «تحفیظ رضوی»، « دوره‌های تفسیر و تدبر قرآن کریم»، «شباب الرّضا (علیه‌السّلام)» ، «جلسات سنتی قرآن کریم» و راه اندازی و راهبری آن، «نذربهشتی»، رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» در این نمایشگاه معرفی می‌شود.
 
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: علاوه بر این، در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در چهار حوزه محافل، نشست‌ها، آموزش و کارگاه‌ها با ارائه مجموعه‌ای از نمونه محصولات و تولیدات دارالقرآن‌الکریم و معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی برای آشنایی بیشتر  بازدید کنندگان با فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر رضوی تشریح می‌شود.

حضور مرکز قرآن کریم آستان قدس در  هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد
حجت‌الاسلام میریان با اشاره به حضور مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با آغاز ماه رمضان افزود: هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در ۲۱ بخش محتوایی- تبلیغی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این نمایشگاه از 22  تا 28 اسفندماه فعالیت خود را آغار می‌کند که فعالیت‌ها و دستاوردهای قرآنی آستان قدس رضوی در بخش‌های سیر تحول خط، مرمت و کاغذسازی، عرضه کتاب‌های مکتوب و غیرمکتوب، تفسیر، تحقیق و پژوهش با حضور پژوهشگران و استادان دارالتفسیر حرم مطهر و ... در غرفه تعبیه شده در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 

برپایی نمایشگاه قرآنی متنوع در مجاورت حرم مطهر رضوی
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآنی در خیابان آیت الله واعظ طبسی در نزدیکی حرم مطهر رضوی افزود: این نمایشگاه نیز از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از یکم تا 10 فروردین با هدف اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی برای مخاطبان کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برپا می‌شود و علاوه بر این، می‌توان  به طرح « زندگي به سبك آيه‌ها» اشاره کرد که در اين بخش هر كدام از آيات با نگاه تدبري به صورت داستاني كوتاه بر اساس اصول داستان نويسي به نگارش درآمده و توسط عروسك‌هاي ماپت و پويانمايي واقعي به اجرا در می‌آید.
حجت‌الاسلام میریان اظهار کرد: «زندگی از زبان قرآن» از دیگر برنامه‌های اجرایی در نمایشگاه خیابان واعظ طبسی است که در آن 15 آیه منتخب به صورت خلاق ارائه می‌شود و مخاطبان به صورت خانوادگي در يك وركشاپ جذاب در آن شركت می‌کنند. 
وی اضافه کرد: غرفه‌های کتابت قرآن، بازی مهیج نقشه گنج قرآنی شامل مراحل مسيريابي، رمزنگاري، مسابقه طناب كشي و چند بخش ماجراجويي با هدف آشنایی با مفاهیم و مضامین آیات کاربردی قرآن و غرفه آيه‌هاي عبادت، توحيد و شگفتي هاي آفرينش به صورت کارگاهی و بازی با مضمون خداشناسي و توحيد از دیگر برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه قرآنی به شمار می‌رود.

اجرای ویژه برنامه «ندای ملکوت» در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر ثامن الحجج(ع)
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به اجرای ویژه برنامه «ندای ملکوت» در پنج مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام نوروز سال 1403 اشاره کرد و افزود: این برنامه در بازه زمانی 14 روزه از 27 اسفند تا 10 فروردین ماه با ترویج اذان حلقومی به روش غیر مستقیم با اجرای گروه نوجوانان حیدریون ، فاطمیون  و زینبیون انجام می‌شود که در قالب این برنامه، اذان زنده توسط 60 نوجوان  در رده سنی 13 تا 20 سال  در پنج مسیر منتهی به حرم مطهر در حدفاصل 50 متر  قرائت می‌شود.

برپایی طرح «مهرانه» در قالب 16 ایستگاه تخصصی
حجت الاسلام میریان، از برگزاری طرح «مهرانه» در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در قالب این طرح، 16 غرفه و ایستگاه تخصصی با موضوعات دفاع مقدس، تفسیر قرآن، طب اسلامی، روایت گری، مشاوره خانواده و ... در مسیرهای میدان شهدا تا حرم مطهر، میدان بسیج تا حرم مطهر، چهارراه شارستان تا حرم مطهر و میدان طبرسی تا حرم مطهر دایر می‌شود و رعایت حجاب و عفاف به زائران نیز تذکر داده می‌شود.

هشتک «محبوب رضا شو» مروج عفاف و حجاب
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی یادآور شد: انتشار هشتک «محبوب رضا شو» در فضای مجازی از 22 اسفند 1402 تا 10 فروردین 1403 با همکاری تمام مؤسسات آستان قدس رضوی در ترویج عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی