پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۱۲-۲۳

رمضان، فرصتی برای تمرین بندگی و عبودیت خداست

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین بندگی و عبودیت خداست.  

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: با حلول این ماه پر خیر و برکت، ما وارد میهمانی بزرگ الهی شده ایم و میزان بهره‌مندی ما از فیوضات این ماه بستگی به دو عنصر فرصت شناسی و شکار فرصت‌ها دارد. 
وی تصریح کرد: انسان‌های موفق کسانی هستند که از فرصت‌های به وجود آمده در زندگی خویش بهترین استفاده را کنند لذا تمام علوم برای آن است که انسان در به کارگیری آن، فرصت شناس و فرصت شکار شود.
 

اهل بیت (ع)؛ راهنمای بشریت برای رسیدن به سعادت اخروی
سخنران حرم مطهر رضوی افزود: روح انسان برای رسیدن به سعادت باید مسیری را طی کند ولی انسان به تنهایی نمی‌تواند آن مسیر را انتخاب کند لذا انبیاء و اولیاء الهی آمده‌اند تا با آموزه‌های خود دست انسان را بگیرند و او را به سوی مسیر صحیح که نتیجه آن سعادت حقیقی است، هدایت کنند.
حجت الاسلام رضایی تهرانی ابراز کرد: انسان موجودی ابدی است و پس از مرگ زندگی ابدی خواهد داشت و خودش باید با اعمال خود در این دنیا سفره ابدیت خود را بچیند بنابراین اعمال انسان در این دنیاست که مشخص می‌کند انسان در سرای آخرت از چه نعمات و چه امکاناتی برخوردار است. 

ماه مبارک رمضان فرصت طلایی بندگی
وی خاطرنشان کرد: در طول عمر خداوند برای ما فرصت هایی خاص و طلایی قرار داده است که ماه رمضان و به ویژه شب های قدر از جمله این فرصت های طلایی است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انسان اگر فرصت شناس باشد می تواند با استفاده از فرصت های طلایی ماه رمضان که در همه ساعات شبانه روز این ماه قرار دارد و به ویژه با استفاده از فرصت ناب و طلایی شب های قدر، برای ابدیت خود توشه بردارد.
حجت الاسلام رضایی تهرانی اضافه کرد: از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که دست و پای شیطان در این ماه بسته، دعای انسان در این ماه مستجاب، نفس های روزه دارن تسبیح و خواندن یک آیه در این ماه معادل ختم کل قرآن است. 
این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند یک میهمانی بزرگ برای ما تدارک دیده که با هیچ میهمانی دیگری قابل مقایسه نیست و ما باید از این فرصت برای تمرین بندگی و خودسازی استفاده کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی