پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۳

برگزاری به‌هنگام مجامع شرکت‌ها و موسسات اقتصادی رضوی؛ بررسی عملکرد سالانه تا نگاهی تحول‌آفرین به آینده

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز مجامع شرکت‌ها و موسسات اقتصادی رضوی از ۱۵ اسفند امسال گفت: برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای برگزاری مجامع سالیانه، ممیزی اثربخشی و بهره‌وری فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت‌ها و موسسات، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

سید مهدی سدیدی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: تاکنون مجمع عمومی عادی سالیانه موسسه بذر و نهال رضوی برگزار و هدف‌گذاری شده است همچنین مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های یاراطب ثامن و سامان داروی هشتم نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به مهلت ۴ ماهه شرکت‌ها و موسسات پس از پایان سال مالی برای برگزاری مجامع خود خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، مجامع ۳۷ شرکت و موسسه اقتصادی رضوی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی درباره موضوعات مورد بررسی در مجامع تصریح کرد: در این جلسات گزارشی از فعالیت هیئت مدیره در خصوص عملکرد آن مجموعه به همراه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی همچنین گزارش‌های تحلیلی امور شرکت‌ها مطرح و پس از بررسی صورت‌های مالی و تصویب آن، جمع‌بندی موارد برای سال مالی آینده و تکالیف مجمع ارائه می‌شود.
وی با تاکید بر اهمیت برگزاری مجامع سالیانه شرکت‌ها و موسسات در مهلت قانونی و حتی زودتر از موعد اظهار کرد: برگزاری این جلسات در مواعد قانونی علاوه‌بر رعایت ضوابط و مقررات مربوطه، امکان بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص عملکرد سالیانه شرکت‌ها و موسسات را تسریع می‌کند و این امر همچنین باعث می‌شود تا سهامدار سریع‌تر از سود خود بهره‌مند شود.
سدیدی با اشاره به برگزاری بیشتر مجامع عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها و موسسات اقتصادی در موعد قانونی گفت: از لحاظ تسریع در برگزاری به موقع مجامع نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد بهبود داشتیم که تلاش می‌کنیم در دوره جدید مجامع بهبود بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: معتقدیم هر چه مجامع سریع‌تر و نزدیک‌تر از خاتمه سال مالی‌شان برگزار شود، دقت سیاستگذاری بالاتر بوده و نظام اقتصادی تقسیم سود منطقی‌تر است، هر چند که پایش مستمر شرکت‌ها در دوره‌های سه ماهه انجام می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی