پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۶

مدیریت بحران کم‌آبی توسط شرکت کشاورزی رضوی / استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری اراضی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در بازدید از کشت‌وصنعت مزرعه نمونه گفت: شرکت کشاورزی رضوی در راستای بهره‌وری آب، پروژه‌های مختلفی را اجرا کرده است که استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری مزارع کشت های علوفه‌ای در مزرعه نمونه، یکی از آن‌هاست.

جعفر جوادی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی حاکم بر کشور، لزوم استفاده بهینه از منابع آبی موجود بیشتر از گذشته احساس می‌شود که در این میان آستان قدس رضوی به بهترین شکل ممکن از آبِ در اختیار بهره برده است.
او ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند شرکت کشاورزی رضوی، استفاده از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری در بخش کشاورزی است، بدین صورت که فاضلاب حرم مطهر رضوی پس از تصفیه اولیه در تصفیه خانه، به استخرهای مخصوصی در مزرعه نمونه منتقل و عمل تصفیه نهایی در آن‌ها توسط فیلتراسیون‌هایی مخصوص انجام می‌شود که این آب قابل استفاده در مزارع با کشت های علوفه‌ای خواهد بود.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تجهیز بخش بیشتر مزارع آستان قدس در کشور به سامانه‌های نوین آبیاری خاطرنشان کرد: اجرای سیستم آبیاری زیرسطحی در باغات هلو در مزرعه نمونه، یکی از پروژه‌هایی به شمار می‌رود که در راستای استفاده بهینه از منابع آبی موجود اجرا شده است.
او ادامه داد: استفاده از سیستم‌های آبیاری بارانی و سایبان‌ها در باغات متراکم مزرعه نمونه، بخشی دیگر از پروژه‌های مهم اجرا شده توسط شرکت کشاورزی رضوی را به خود اختصاص می‌دهد.
جوادی با تاکید بر لزوم توسعه بهره‌گیری از روش‌هایی آبیاری نوین در مزارع و باغات در سطح استان تصریح کرد: تقریبا ۱۰۰ درصد اراضی کشت و صنعت مزرعه نمونه به سامانه‌های جدید آبیاری مجهز شده و این مجموعه توانسته است به بهترین شکل ممکن از آب موجود استفاده کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی