پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی؛ 
۱۴۰۲-۱۲-۲۷

پوستر و موشن پوستر «آرام جان‌ها» ویژه نوروز 1403 منتشر شد

به مناسبت فرارسیدن نوروز 1403 و همزمان با ماه پرفضیلت رمضان، پوستر و موشن پوستر «آرام جان‌ها» به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید و منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، این پوستر و موشن پوستر با هدف گرامیداشت ایام نوروز 1403 و محوریت شعار امسال برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان؛ «آرام جان‌ها، بهار حرم و بهار زندگی» به ترتیب توسط مرجان جلالی کارشناس گرافیک مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مهدی عظیما کارشناس واحد هنرهای دیداری و شنیداری این مؤسسه تهیه شده است. 
در حال حاضر نیز این دو اثر نوروزی در برخی از شبکه‌های مجازی آستان قدس رضوی در دسترس اهل هنر و معرفت قرار گرفته است.
 

طراحی پوستر با نقوش حرم رضوی
مرجان جلالی تایپوگرافی پوستر آرام جان‌ها را با اقتباس از کتیبه‌های مسجد گوهرشاد و طراحی نقوش آن را با محوریت موتیف‌های کاشی‌های صحن آزادی حرم مطهر رضوی انجام داده است. 
پوستر به دو عبارت «انیس النفوس» و «آرام جان‌ها» مزین است و روایتگر مفهوم مهربانی امام رئوف(ع) است. همچنین رنگ‌های شاد آن به مخاطبان حال و هوای عیدانه این ایام را منتقل می‌کند. در بخش پایینی پوستر نیز حدیثی از امام رضا(ع) نقش بسته است. 
از این پوستر علاوه‌بر تولید موشن پوستر آرام جان‌ها، در طراحی نماد نوروزی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ویژه استقبال از زائران در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد نیز استفاده شده است. همچنین در حال حاضر این پوستر در ابعاد 50 در 70 سانتی‌متر به همراه کارت تبریک عید آن چاپ شده است. 
 

تولید موشن پوستر سه بعدی
تولید موشن پوستر آرام جان‌ها نیز با استفاده از تکنیک مدرن سه‌بعدی و مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مختلف انجام شده و از آن دو نسخه «استوری» و «تلویزیونی» نیز تهیه شده است. همچنین مدت زمان این اثر حدود یک دقیقه است. 
مهدی عظیما از کاشی‌کاری برجسته و الگوی تایم لپس‌های تصاویر حرم مطهر رضوی در طراحی فضای این موشن پوستر بهره برده است. 
مهدی تفکری خواننده این موشن پوستر است و *مهدی اسکندری نیز تولید موسیقی اثر را برعهده داشته که بخشی از آن مجدد تدوین شده است. 
شایان ذکر است، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت مکتب هنر رضوی در ایام ماه رمضان و نوروز 1403 در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی