پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

«مهربانی و امام رضای همه»؛ شعار برنامه «پناه»
۱۴۰۲-۱۲-۲۸

تولید و پخش ویژه برنامه افطار شبکه دو از حرم رضوی

تهیه کننده ویژه برنامه «پناه» گفت: این ویژه برنامه به عنوان برنامه افطار شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی با شعار «مهربانی و امام رضای همه» در حرم مطهر رضوی تولید و پخش می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، حسام جمارانی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز گفت: ویژه برنامه «پناه» با شعار «مهربانی و امام رضای همه» هر روز ساعت ۱۷ از بارگاه ملکوتی حرم امام رضا(ع) به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و تا اذان مغرب به افق تهران ادامه دارد.

وی گفت: در این برنامه که با اجرای مصطفی امامی است، برای مخاطبانی که شوق زیارت بارگاه منور رضوی دارند، بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی برنامه ریزی شده است.
 

«هدیه مهربانی»؛ شگفتانه‌ای برای مشتاقان زیارت

تهیه کننده ویژه برنامه «پناه» به آیتم‌های متنوع این ویژه برنامه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: «هدیه مهربانی» یکی از آیتم‌های این برنامه است که با حضور مفاخر کشور در عرصه‌های ادبیات، هنر، ورزش و ... همراه است که در این آیتم نامه کسانی که درخواست زیارت امام رضا(ع) را داشته‌اند، توسط میهمان گشوده می‌شود و طی تماس مفاخر با شخص درخواست کننده، هدیه امام رضا(ع) شامل دعوت زیارت خانوادگی جهت زیارت نوید داده می‌شود.

جمارانی گفت: «مناجات» از دیگر آیتم‌های این برنامه به شمار می‌رود که برگرفته از مناجات شعبانیه و ابوحمزه ثمالی است و توسط ۶ مناجات خوان مطرح کشوری در حرم مطهر رضوی خوانده و فیلمبرداری شده و در این برنامه پخش می‌شود.
 

مشارکت مردمی برای تشرف زیارت اولی‌ها

وی طرح ملی «زیارت اولی‌ها» را از دیگر آیتم‌های این برنامه عنوان کرد و گفت: این طرح سال‌ها توسط آستان قدس رضوی اجرا می‌شود و از طریق از مردم نیز دعوت می‌شود که برای تشرف زیارت اولی ها مشارکت داشته باشند.

تهیه کننده برنامه «پناه» گفت: آیتم «نجوا» شامل صداهای قالب حرم از جمله صدای زائران حوالی پنجره فولاد، نقاره خانه، وضوخانه، مکالمه کفشداران با زائرها، زائربرها، جارو کردن، فرش پهن کردن و... می‌شود که آماده و در بخش‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.
 

قرائت اذان حرم توسط 6 موذن برتر کشوری 
جمارانی ادامه داد: آیتم «نماز» یکی دیگر از بخش‌های این ویژه برنامه است که در از ۶ موذن برتر کشور دعوت شده است تا برای نخستین بار در مکان‌های خاصی چون نقاره خانه، پشت بام، صحن‌های مختلف حرم رضوی اذان گفته و با دوربین پرنده(هلی شات) از آنها تصویربرداری و از این برنامه پخش  می شود. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش «گفتگو» آیتمی است که هر روز در آن یک سوژه مردمی انتخاب می‌شود و این بار فارغ از شفای جسمانی، از برکات ارتباط روحی با حضرت رضا علیه السلام می‌گویند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی