پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک مفسر قرآن کریم: 
۱۴۰۲-۱۲-۲۸

ماه رمضان فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از نورانیت قرآن است  

یک مفسر قرآن کریم گفت: ماه رمضان بهار قرآن و فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از نورانیت و معنویت این کتاب آسمانی است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله محمدباقر تحریری در سلسله جلسات بیان تفسیر قرآن کریم که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال با چشم ظاهر قابل مشاهده نیست ولی آن ذات پاک در قرآن کریم برای ما تجلی پیدا کرده است. 
وی تصریح کرد: ما با چشم سر نمی‌توانیم خدا را ببینیم ولی در هنگام مواجه شدن با آیات قرآن کریم، می‌توانیم عظمت او را با چشم دل مشاهده کنیم و آنچه را که خدا از قدرت خود در قرآن کریم بیان کرده است را با قدرت عقل درک کنیم. 
این مفسر قرآنی افزود: خداوند در قرآن کریم در غالب جملات و کلمات عربی برای ما قدرت نمایی کرده و ملاحظه می‌کنیم کسانی که در جهت درک حقایق عالم هستند، در هنگام مواجهه با این آیات مرعوب حقایق آن می‌شوند و چه بخواهند و چه نخواهند در برابر عظمت مطلق خداوند متعال زانو خم می‌کنند و او را می‌ستایند. 
وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، اظهار کرد: هرچند نباید تلاوت و تدبر در قرآن را منحصر به ماه رمضان کنیم ولی در این ماه باید اُنس بیشتری با قرآن بگیریم و با تلاوت و تدبر در آیات آن از نورانیت این کتاب آسمانی بهره بیشتری بگیریم چرا که خواندن یک آیه از قرآن در این ماه برابر با ختم قرآن است. 
وی در ادامه تفسیر سوره مبارکه «انسان» بیان کرد: این سوره برای تجلیل از بهترین خانواده در روی زمین یعنی خانواده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که به بالاترین مرتبه عبودیت رسیده بودند و با عملکردهای بسیار پسندیده مورد توجه و عنایت خداوند قرار گرفتند، نازل شده است. 
آیت‌الله تحریری با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: آیات قرآن مخصوص یک زمان و مکان خاصی نیست و ما می‌توانیم با تبعیت از اولیاء خدا که در قرآن کریم وصف آنها آمده است مسیر آنها را ادامه دهیم و به این وسیله مورد توجه و عنایت خداوند قرار بگیریم. 
گفتنی است؛ سلسله جلسات «بهار بندگی» و بیان تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان در دو نوبت ظهرها؛ ساعت 21:30 و شب‌ها؛ ساعت 20:00 در رواق امام خمینی(ره) میزبان زائران و مجاوران حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی