پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی انجام شد؛
۱۴۰۲-۱۲-۲۸

تولید آثار چندرسانه‌ای متنوع هنری ویژه رمضان و نوروز 1403 

به همت واحد هنرهای دیداری و شنیداری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، آثار چندرسانه‌ای متنوع هنری ویژه رمضان و نوروز 1403 تولید شد. 

به گزارش آستان نیوز، این مؤسسه امسال نیز به مناسبت گرامیداشت ایام نوروز و ماه پربرکت رمضان، آثار چندرسانه‌ای متنوعی اعم از مناجات‌خوانی، منقبت‌خوانی، پادکست داستانی، موشن پوستر، سرود و مجموعه تصویری را به منظور اشاعه فرهنگ و معارف رضوی و پیوند هر چه بیشتر محبان حضرت ثامن الحجج(ع) با صحن و سرای رضوی تهیه کرده که از صدا و سیما و شبکه‌های مجازی پخش می‌شود.
 

تولید 6 قطعه مناجات‌خوانی با همکاری هنرمندان بنام مشهد
در این راستا، 6 قطعه مناجات‌خوانی ویژه ماه رمضان با همکاری استادان و هنرمندان بنام مشهد و خراسان رضوی تولید شده است که در این ایام مبارک منتشر می‌شود. 
 

تولید 4 اثر منقبت‌خوانی و ارکستر با موضوع امام رضا(ع)
2 اثر منقبت‌خوانی نیز با موضوع امام رضا(ع) تهیه شده است که در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین 2 اثر امام رضایی به صورت ارکستر ویژه با عناوین «هشتمین خورشید» و «غریبی آشنا» تولید شده است. 

این 10 اثر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان مؤسسه اعم از علی اصغر دلیلی صالح شاعر، مهدی اسکندری، محمود جمالی و سید یحیی موسوی آهنگساز و تنظیم‌کننده تهیه شده است. 

مهدی سرگلزایی نیز تدوین این آثار را به صورت کلیپ‌های تصویری با استفاده از تصاویر کمتر دیده شده مرتبط با حرم مطهر رضوی و فضای رمضان انجام داده است. مهدی شریفی نیز مدیریت تولید آن‌ها را بر عهده داشته است. 

 
تهیه مجموعه تصویری «زنگ زولبیا» و کتاب آن
مجموعه تصویری «زنگ زولبیا»، از جمله تولیدات تأثیرگذار ویژه رمضان و نوروز مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است که در قالب 30 قسمت کوتاه دو دقیقه‌ای و براساس آیات و روایات پیرامون رمضان، مفاهیم و آداب این ماه مبارک را در فرهنگ اسلامی با استفاده از زبان طنز و اجرای تصویرگری زنده به جامعه منتقل می‌کند. 

علی میرزایی کارگردانی مجموعه زنگ زولبیا، علی اصغر دلیلی صالح نویسندگی اثر، مصطفی شفیعی کدکنی تصویرگری آن، مهدی سرگلزایی نریتور اثر، امیر صحرایی فلاح تصویربرداری آن و مهدی شریفی مدیریت تولید مجموعه را برعهده دارند. 

همزمان با تولید این مجموعه، چاپ کتابی در قطع جیبی نیز از متن طنز و تصویرگری آن ویژه انتشار بین زائران در دستور کار مؤسسه قرار دارد که بارکد کلیپ تصویری هر قسمت مجموعه نیز در این کتاب قرار می‌گیرد تا مخاطبان آن با اسکن این بارکد، امکان دانلود کلیپ‌های تصویری ضبط شده اثر را هم داشته باشند. 
 

تولید پادکست‌های داستانی
تولید 11 پادکست داستانی با استفاده از مجموعه داستان‌های منتخب اعضای انجمن «عصر داستان» مؤسسه، یکی دیگر از تولیدات ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید. این آثار نیز در بستر مجازی منتشر خواهد شد.

تولید سرود ویژه نوروز و رمضان با عنوان «اقبال در اقبال» و موشن پوستر «آرام جان‌ها»، از دیگر تولیدات واحد هنرهای دیداری و شنیداری این مؤسسه در این ایام فرخنده است. 
شایان ذکر است، به همت این مؤسسه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت مکتب هنر رضوی در ایام ماه رمضان و نوروز 1403 در حال برگزاری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی