پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل شرکت شهاب خودرو خبرداد:
۱۴۰۲-۱۲-۲۸

آمادگی شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری تهران

مدیرعامل شرکت شهاب خودرو گفت: این مجموعه در راستای کمک به توسعه خدمات شهری استان تهران، آمادگی دارد تجهیزات و دانش فنی خود را برای ارزش‌آفرینی و خدمت به مردم بکار گیرد.

مجید مدنی در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ظرفیت‌های این مجموعه در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد:  در این بازدید مقرر شد یک نمونه دستگاه تاپ ترن(کمپوست ترنر) ساخته شده در این شرکت، در مجموعه آرادکوه به عنوان یکی از مراکز دفن زباله‌های کلانشهر تهران به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی درباره دستگاه تاپ ترن گفت: یکی از روش‌های تولید کود کمپوست، استفاده از دستگاه تاپ ترن است. این دستگاه با همزدن و هوادهی مواد، شرایط مطلوب زندگی را برای میکروارگانیسم‌های هوازی به وجود آورده و در نتیجه‌ی فعال‌سازی این میکروارگانیسم‌ها، مواد اولیه با سپری شدن زمان، تبدیل به کود کمپوست می‌شوند.
او ادامه داد: ساخت این دستگاه در داخل کشور نسبت به نمونه خارجی آن بیش از ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت شهاب خودرو همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز تحقیق و توسعه سازمان پسماند شهر تهران در محل این شرکت خبر داد و افزود: این مرکز با رویکرد استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان داخلی برای پاسخگویی به نیازهای شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد.
او ادامه داد: در این بازدید همچنین مقرر شد از مدل‌های جدید مخازن جمع‌آوری زباله تولید شده توسط شرکت شهاب خودرو در یکی از ناحیه‌های شهرداری تهران به صورت آزمایشی استفاده شود.
مجید مدنی اضافه کرد: امروزه مخازن جمع‌آوری زباله علاوه‌بر این‌که محلی برای نگهداری پسماند به منظور کاهش آلودگی به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یکی از المان‌های شهری، نقشی موثر در زیباسازی محیط داشته باشد.
او با اشاره به مزیت دیگر مخازن مذکور تصریح کرد: این مدل مخازن که در شهرهای بزرگ دنیا مورد استفاده و بهره‌بردای قرار گرفته است، با دشوار کردن راه دسترسی افراد غیرمجاز به محتوای داخل آن‌ها، نقش پر رنگی در کاهش زباله‌گردی در شهر خواهد داشت.
مدنی از آمادگی شرکت شهاب خودرو برای کمک به توسعه خدمات شهری گفت و اظهار کرد: این مجموعه آمادگی دارد تمام امکانات، تجهیزات و دانش فنی خود را برای ارزش‌آفرینی و خدمت به مردم در حوزه خدمات شهری بکار گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی