پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۱۲-۲۸

نصب فرش گل نوروزی در صحن پیامبر اعظم(ص) 

همزمان با ماه مبارک رمضان و به مناسبت فرارسیدن نوروز 1403، فرش گل چهار وجهی بزرگ در مرکزیت صحن پیامبر اعظم(ص) نصب شد.

به گزارش آستان نیوز، در آستانه فرارسیدن سال نو و همزمان با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، خادمان با ذوق و سلیقه بخش گل‌آرایی معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی به سنت هر ساله در آستانه بهار طبیعت و نوروز 1403، با چینش متفاوت انواع گل‌های فصلی، بر زیبایی و شکوه این سرای ملکوتی افزودند. 
گل‌آرایی حرم مطهر رضوی با استفاده از هزاران شاخه و بوته گل تر و تازه با مشارکت گسترده اهداکنندگان گل کشور انجام شد اما یکی از اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، نصب فرش گل نوروزی در صحن پیامبر اعظم(ص) است.
این فرش گل زیبا به صورت چهار وجهی بزرگ در مرکز صحن پیامبر اعظم(ص) چیدمان و  بالغ بر 400 مترمربع مساحت دارد که از حدود هزاران بوته گل در اجرای این فرش گل استفاده شده است. 
 

نصب فرش گل نوروزی در صحن پیامبر اعظم(ص) 


چیدمان هنرمندانه گل‌ها در ورودی‌ اماکن متبرکه رضوی 
باب السلام، ورودی‌های شیخ طبرسی، شیخ طوسی و شیخ حُر عاملی و صحن‌های کوثر و غدیر، از جمله نقاطی است که در آن‌ها مجموعه گل به چشم می‌خورد. 
در صحن پیامبر اعظم(ص) نیز در باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) و همچنین دور تا دور این صحن بزرگ، شاهد چینش مجموعه‌های بزرگ و کوچک گل هستیم. 
آبنماهای صحن آزادی و مسجد گوهرشاد، از دیگر مکان‌های گل‌آرایی ویژه نوروز 1403 حرم مطهر رضوی به شمار می‌آیند که به سبدهای گل مزین می‌شود. 
همچنین جایگاه اجرای مراسم‌ها در حرم مطهر به طور ویژه گل‌آرایی و بازپیرایی گل‌های آپارتمانی در مسیرهای تشرف زائران به روضه منوره در رواق‌ها نیز از دیگر خدمات بخش گل‌آرایی در این ایام به شمار می‌رود. 
همچنین 8 مجموعه گل بزرگ و حدود 90 برنامه گل‌آرایی دیگر در گوشه و کنار حرم ملائک پاسبان رضوی به مناسبت فرارسیدن نوروز اجرا شده است. 
با توجه به شرایط آب و هوایی حال حاضر از گل‌هایی همچون بنفشه، شب‌بو، همیشه بهار، آزالیا، سینره، کالانکوآ و...، برای فضاسازی این بارگاه ملکوتی استفاده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی