پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سال 1402 انجام شد؛
۱۴۰۳-۰۱-۰۱

استفاده بیش از 12 میلیون زائر سالمند و کم‌توان حرم رضوی از خدمت صندلی چرخدار و زائربر 

به همت بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی، بیش از 12 میلیون و 60 هزار زائر سالمند و کم‌توان در سال 1402 در این آستان مقدس جابه‌جا شدند. 

به گزارش آستان نیوز، بخش صندلی چرخدار و زائربر معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با استفاده از زائربرهای برقی خود در 6 محور در اماکن متبرکه رضوی در مجموع به افزون بر 8 میلیون، 360 هزار و 200 زائر و مجاور در سال 1402 خدمات‌رسانی کرد. 
همچنین در مجموع، 3 میلیون و 700 هزار زائر و مجاور سالمند و کم‌توان از خدمات صندلی‌های چرخدار حرم مطهر در سال 1402 بهره‌مند شدند.  
این معاونت با توجه به گسترش روزافزون فضاهاي اماكن متبركه، افزايش خيل عظيم زائرین در ایام مناسبتی و طولاني شدن مسير ورودي‌ها تا روضه منوره، نگاه ویژه‌ای به ارادتمندان سالمند و کم‌توان حضرت رضا(ع) در راستای تسهیل تشرف آنان به بارگاه ملکوتی رضوی داشته است.
بدین منظور سال‌هاست بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم مطهر رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران مشهدی و استانی در شیفت‌های گوناگون در ایام و فصول مختلف سال به صورت شبانه‌روزی به این قشر از زائرین و مجاورین خدمت‌رسانی می‌کند.
این بخش دارای حدود 100 دستگاه زائربر برقی است که 70 دستگاه آن متناسب با ایام مناسبتی و پیک جمعیت در سال 1402 در محورهای «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی»، «رینگ نواب صفوی»، «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر» و «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی» فعال بود.
خدمات صندلی چرخدار این بخش نیز در سال جاری در دو حوزه «گشت سیار» و «امانی» با استفاده از ظرفیت 500 صندلی چرخدار گشت سیار و 2 هزار صندلی چرخدار امانی به زائرین سالمند و کم‌توان ارائه شد. 
خدمات صندلی چرخدار گشت سیار توسط خادمیاران در صحن و سرای رضوی انجام می‌شود که میزان چینش خادمیاران به تعداد نیروهای حاضر در ایام مناسبتی و شرایط حرم مطهر وابسته است. دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی نیز در ورودی‌های باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، غدیر، شیخ طوسی، شیخ طبرسی، نواب صفوی و پارکینگ‌های 3 و 1 فعال است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی