پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سال 1402 صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۱-۰۱

تشرف بیش از 3 هزار مجاور سالمند و توان‌یاب به حرم رضوی در طرح «یا معین‌الضعفا(ع)»

بیش از 3 هزار مجاور سالمند و توان‌یاب در قالب کاروان‌های زیارتی طرح «یا معین‌الضعفا(ع)» در سال 1402 به حرم مطهر رضوی مشرف شدند. 

به گزارش آستان نیوز، طرح زیارتی یا معین‌الضعفا(ع) از طرح‌های باسابقه آستان قدس رضوی است که به همت اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر رضوی با همکاری جمعی از خدام و خادمیاران حرم مطهر به ویژه خادمیاران بخش صندلی چرخدار در راستای تشرف کاروان‌های مجاوران سالمند و توان‌یاب به این سرای قدسی در ادوار مختلف سال اجرا می‌شود. 
مجاورین حاضر در این طرح توسط رابطین این اداره معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در حاشیه و سطح شهر مشهد شناسایی شده و به نوبت شرایط تشرف آنان در قالب کاروان‌های 80 تا 100 نفره با صندلی چرخدار به حرم مطهر فراهم می‌شود. تمامی هزینه رفت و آمد و میزبانی این افراد نیز برعهده آستان قدس رضوی است.
اجرای این طرح در ادوار گوناگون سال به ویژه روزهای سه‌شنبه هر هفته با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی فرصت زیارت صحن و سرای رضوی را برای بسیاری از مجاورین سالمند و توان‌یاب که روزها و حتی سال‌هاست دلشان برای زیارت این حریم نورانی می‌تپید، فراهم کرده است. 
به طور معمول مراسم تشرف کاروان‌های طرح زیارتی یا معین‌الضعفا(ع) از ساعت 9 صبح با حضور خادمان حرم مطهر رضوی با صندلی‌های چرخدار در ورودی بست شیخ طوسی آغاز می‌شود. سپس مجاوران سالمند و توان‌یاب حاضر در این طرح در صفوف منظم با صندلی‌های چرخدار به حرم مطهر مشرف شده و امکان زیارت تا پشت پنجره فولاد صحن انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از مراسم مداحی در صحن را دارند.
همچنین اعضای کاروان یا معین‌الضعفا(ع) به منظور تکریم بیشتر از صحن انقلاب اسلامی به یکی از رواق‌های حرم مطهر منتقل شده تا اجرای مراسم روضه‌خوانی و مداحی ادامه یابد. قرائت صلوات خاصه و زیارت امین الله و اهدای بسته‌های متبرک به اعضای کاروان، از دیگر برنامه‌های این طرح زیارتی است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی