پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۱

دریافت بیش از 9 میلیون و 300 هزار امانت از زائرین حرم مطهر رضوی در سال 1402

در سال 1402، بیش از 9 میلیون و 300 هزار وسیله و سایر ملزومات از زائرین و مجاورین در دفاتر شبانه‌روزی امانات حرم مطهر رضوی دریافت و به آنان تحویل داده شد. 

به گزارش آستان نیوز، اداره امانات و نگهداری اشیاء پیداشده حرم مطهر رضوی در دو بخش «امانات وسایل» و «امانات نقدی و اشیای ارزشمند» زیر نظر معاونت خدمات زائرین حرم مطهر به ارادتمندان امام هشتم(ع) خدمات‌رسانی می‌کند. 
این اداره در بخش امانات وسایل دارای 12 دفتر با ظرفیت نگهداری حدود 14 هزار امانت در هر لحظه است که بر این میزان در ایام مناسبتی خاص با توجه به افزایش تعداد دفاتر و ظرفیت پذیرش آن‌ها افزوده می‌شود. 
زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی رضوی با آرامش‌خاطر می‌توانند طبق ضوابط این آستان مقدس، وسایل خود اعم از کیف و چمدان را به دفاتر بخش امانت وسایل در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی از جمله پارکینگ‌های 3 و 1 حرم مطهر بسپارند. 
دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اشیای ارزشمند محبان حضرت رضا(ع) از جمله گوشی تلفن همراه، از دیگر وظایف این اداره است که در دفاتر بخش امانات نقدی و اشیای ارزشمند انجام می‌شود.
این بخش نیز دارای 8 دفتر ثابت در مبادی ورودی اصلی باب الرضا(ع)، شیخ طوسی، شیخ طبرسی و نواب صفوی و در داخل حرم مطهر در صحن‌های مرکزی جمهوری اسلامی، آزادی و انقلاب اسلامی و رواق دارالحجه است. دفتر امانات باب الجواد(ع) نیز در ایام مناسبتی فعال می‌شود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی