پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۱

ویژه برنامه شب رحلت حضرت خدیجه کبری(س) در حرم رضوی برگزار شد

ویژه برنامه شب رحلت بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت خدیجه کبری(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در شب رحلت بزرگ بانوی اسلام؛ حضرت خدیجه کبری (س) ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد. 

آیت الله محمدباقر تحریری در این ویژه برنامه با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه کبری(س) بیان کرد: این بانوی مجلله، بزرگ حامی نبی مکرم اسلام (ص) بود و خداوند نیز به او برکت داد و کوثر قرآن را در دامان پاک او قرار داد. 

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) مادر کوثر قرآن بود و به اذن الهی از این کوثر یازده نور پاک یعنی ائمه معصومین(ع) به اهل زمین عنایت شده است. 

این کارشناس قرآنی افزود: حضرت خدیجه(س) از چنان جایگاهی برخوردار بودند که ائمه معصومین(ع) به ایشان افتخار می کردند.

وی در ادامه به تفسیر برخی از آیات سوره انسان پرداخت و بیان کرد: خداوند در این سوره مبارکه فضایل ابرار و نیکوکاران یعنی امیرالمومنین (ع)، صدیقه طاهره(س) و امام حسن(ع) و امام حسین (ع) را ستوده است.

آیت الله تحریری افزود: آیات سوره مبارکه انسان بعد از اینکه فضیلتی از آن بزرگواران سر زد نازل شد بنابراین هر کار نیک دریچه‌ای به سوی سعادت برای ما باز می کند. 

وی اظهار کرد: اساس کار ابرار اینگونه است که آنها به سرچشمه نیکی ها وصل هستند که آن چشمه پایان ندارد و ما نیز برای رسیدن به سعادت باید دنباله رو راه آن بزرگواران باشیم. 

گفتنی است؛ مدیحه سرایی مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ عباس واعظی و قرائت دعای افتتاح از دیگر برنامه های شب رحلت حضرت خدیجه (س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی