پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سلسله جلسات تفسیر قرآن عنوان شد؛ 
۱۴۰۳-۰۱-۰۲

قرآن کتابی برای هدایت انسان ها در همه اعصار و زمان ها

یک مفسر قرآنی گفت: قرآن کتابی برای هدایت و سعادت انسان ها در همه اعصار و زمان هاست. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی؛ کارشناس دینی و مفسر قرآنی در ویژه برنامه «بهار بندگی»؛ بیان تفسیر قرآن کریم که ساعتی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۱ سوره مبارکه مائده؛«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ...» بیان کرد: برخی از آیات قرآن درباره همه انسان هاست ولی برخی از آیات مانند این آیه خطاب به اهل ایمان است. 
وی تصریح کرد: در این آیه شریفه به اهل ایمان دستور داده شده که یهود و نصاری بنای دوستی نگذارند و آنها را ولی خود قرار ندهند یعنی اینکه هرگز مدیریت کارهای خود را به آنها واگذار نکنند. 

این مفسر قرآن افزود: اعجاز قرآن در این است که این دستور نه تنها در هزار و چهارصد سال پیش بلکه در زمان حال نیز کاربرد دارد و انگار که برای مردم زمان ما نازل شده است.

وی افزود: منظور از نصاری مسیحیان است و طبق آیه قرآن ما نباید مدیریت امور خود را به دست آنها بسپاریم بنابراین منشاء استکبار ستیزی ما همین آیه از آیات قرآن است. 
وی افزود: امروز جهان اسلام بیش از یهود با مسیحیان سر و کار دارد چرا که ثقل جمعیت  آمریکا و اروپا مسیحی هستند و یهودیان نیز از سراسر دنیا به فلسطین آمده اند و با غصب این سرزمین یک نقطه تمرکز برای خود درست کرده اند. 

حجت‌الاسلام ترابی ابراز کرد: در قرآن کریم به همان نسبت که اسم یهود برده شده به همان نسبت هم اسم نصاری آمده است البته ما با آنها تا زمانی که برای کشورهای اسلامی و مردم جهان مزاحمتی ایجاد نکنند، دشمن نیستیم.

وی بیان کرد: امروز همه کشورهای جهان غیر از ایران اسلامی گوش به فرمان آمریکا و اروپا هستند حتی عربستان نیز که یک کشور اسلامی است.
وی اضافه کرد: عربستان تمام امکانات و ثروت خود را در خدمت و اختیار یهود و نصاری گذاشته و آنها هم با استفاده از همین ثروت و امکانات بمب درست می کنند و آن را بر سر مردم غزه می ریزند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از جلوه‌های دشمنی استکبار با ما تولید محتوای نامناسب و غیر اخلاقی و انتشار آن در فضای مجازی است که یکی از دلایل فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از دین و مظاهر دینی همین محتواهاست.

وی اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است باید آموزه های قرآن را بیشتر از گذشته به جوانان و نوجوانان آموزش دهیم تا با حقیقت دین آشنا شوند و آموزه های آن از جمله استکبار ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

این کارشناس اسلامی اظهار داشت: 
امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام سلطه زور و ستم شرقی ها و غربی ها است و خداوند در قرآن کریم تکلیف ما را در برابر آنها مشخص کرده است لذا ما به عنوان مسلمان حتی در دل هم نباید به آنها گرایش داشته باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی