پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دبیر کانون‌های کتاب و کتابخوانی رضوی لرستان خبر داد:
۱۴۰۳-۰۱-۰۴

توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم لرستان/ ۳۰۰ جلد کتاب توسط خادمیاران رضوی اهدا شد

دبیر کانون‌ کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی لرستان از توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰۰ جلد کتاب توسط خادمیاران رضوی این کانون اهدا شده است.

لیلا پناهنده در گفت‌‌وگو با آستان نیوز با اشاره به فعالیت‌های این کانون در سطح استان اظهار داشت: همزمان با فعالیت کتابخانه آستان قدس رضوی در شهرستان بروجرد، این کانون فعالیت‌های مستمری انجام می‌دهد که ۴۲ خادمیار و یاور رضوی به طور فعال در این کانون خدمت‌رسانی می‌کنند که هر خادمیار در کتابخانه آستان قدس رضوی بروجرد، هر هفته ۶ ساعت و یاوران رضوی هر هفته ۳ ساعت شیفت انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: فعالیت‌ها‌ی هفتگی این کانون شامل، برپایی ایستگاه کتاب و کتابخوانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مصلی‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان لرستان، برپایی ایستگاه نقاشی، حلقه قصه‌گویی، دلنوشته و معرفی کتاب و اهدای کتاب در مناطق محروم روستایی و شهری، توسط خادمیاران و یاوران رضوی است.
دبیر کانون‌ کتاب و کتابخوانی رضوی لرستان بیان کرد: همچنین هر هفته در مدارس سطح شهرستان بروجرد سه‌شنبه‌های مهدوی و چهارشنبه‌های امام رضایی از سوی این کانون برای دانش آموزان همراه با برنامه‌های متنوع و اهدای کتاب انجام می‌شود.
پناهنده با بیان اینکه زنگ کتاب به عنوان یکی از برنامه‌های کانون کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس شهرستان‌های استان لرستان اجرا شده است تصریح کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی زنگ کتاب نیز در مدارس سراسر استان نواخته شد و در این راستا هر هفته در دبستان الله اکبر، هنرستان کار و دانش، دبیرستان ولایت فقیه و دارالقرآن‌ها و پایگاه بقیة الله همراه با زنگ کتاب، معرفی کتاب، قصه گویی برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی و اهداء کتاب به عنوان جوایز به دانش آموزان برتر توسط خادمیاران رضوی انجام می‌شود.
دبیر کانون کتاب و کتابخوانی رضوی لرستان با اشاره به اقدامات مشارکتی این کانون افزود: خادمیاران و یاوران رضوی این کانون در برنامه‌‌های کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بروجرد مشارکتی فعال داشته‌اند، حضور در مراسم‌های جشن و مناسبت‌های مختلف، حضور در پویش مژده بهار به مناسبت روز درختکاری و غرس درختان، طبخ ۲۶۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان، ذبح و توزیع گوشت گرم بین نیازمندان، تهیه بسته‌های یلدایی، تهیه لباس گرم برای نیازمندان، کمک جهیزیه برای نوعروسان و تامین وسایل مورد نیاز خانواده‌های کم برخوردار، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های نیازمند و... از جمله مهمترین اقدامات مشارکتی این کانون بوده است.
پناهنده درباره کمک‌های معیشتی به خانواده کم‌برخوردار گفت: تاکنون نیز بسته‌های معیشتی این کانون به خانواده کم برخوردار در شهرستان بروجرد، ۳۴۰ بسته‌ غذایی شامل، برنج، ماکارانی، حبوبات، شکلات، میوه، گوشت گرم و مواد شوینده با ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حفظ کرامت در اختیار خانواده‌های کم‌برخوردار قرار گرفته است. همچنین هر ماه برای یتیمان بسته‌های حمایتی به ارزش تقریبی ۷ تا ۱۰ میلیون بسته‌ توزیع می‌شود.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این کانون طی سال عنوان کرد: آماده سازی کلیپ‌های مختلف برای تبلیغ و ‌تشویق مطالعه، مطابق بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و ‌اهداء جوایز به برگزیدگان در مدارس و سایر اماکن فرهنگی و مذهبی، حضور در برنامه‌های مناسبتی برای قصه خوانی به منظور ترویج مطالعه و... از جمله فعالیت‌های کانون است که تاکنون ۳۰۰ جلد کتاب از سوی سفیران امام مهربانی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم این استان توزیع شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی