پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۵

رکوردهای اقتصادی بنیاد بهره‌وری آستان قدس در سال ۱۴۰۲؛ از تحقق ۱۰۶ درصدی تعهدات بودجه‌ای تا رشد ۲.۲ برابری درآمدها

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی از تحقق ۱۰۶ درصدی تعهدات بودجه‌ای این بنیاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این مهم با عنایات امام رضا علیه السلام و همت تمامی کارکنان بنیاد بهره‌وری محقق شده است.

دکتر سید مهدی سدیدی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی آستان قدس ناشی از برنامه‌های توسعه‌ای و رشد ۸۰ درصدی تعهدات بودجه‌ای سال ۱۴۰۲ بنیاد بهره‌وری نسبت به ۱۴۰۱، میزان وابستگی بودجه بنیاد به واگذاری اراضی قابل فروش از ۱۹ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که آستان قدس هیچگونه وابستگی دولتی ندارد و هزینه‌های آن صرفا از محل مدیریت دارایی‌های حضرت رضا علیه‌السلام تامین می‌شود، بنیاد بهره‌وری تلاش خود را برای تحقق بودجه آستان قدس بکار گرفته تا خللی در فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی، اجتماعی و عمرانی آستان قدس رضوی وارد نشود.

رئیس بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی همچنین از رشد ۲.۲ برابری درآمدهای این بنیاد در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: با حمایت‌های مستمر و موثر تولیت معزز آستان قدس رضوی و تکیه بر برنامه‌ریزی نظام‌مند و پیوسته و همچنین فعال کردن پتانسیل‌های مغفول مانده برای افزایش بهره‌وری، توانستیم با موفقیت این سال سخت اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ علاوه‌بر ایفای تعهد بودجه‌ای، باید از شرکت‌های تابعه نیز در شرایط رکود تورمی حاضر پشتیبانی می‌شد و از طرفی با توجه به انقباض مالی در سیستم بانکی کشور می‌بایست مدیریت سرمایه در گردش هم با دقت بیشتری به انجام می‌رسید.

گفتنی است، با هدف ارتقاء بهره‌وری و تامین منابع مالی پایدار برای انجام رسالت‌های آستان قدس رضوی، بنیاد بهره‌وری موقوفات، مدیریت بهینه املاک و مستغلات، شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی زیرمجموعه آستان قدس رضوی را بر عهده دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی