پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۵

رویداد ملی «دختر ماه» با عطر رضوی در سیستان و بلوچستان اجرا شد

رخداد ملی «دختر ماه» با مشارکت آستان قدس رضوی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش آستان نیوز از سیستان و بلوچستان، دکتر داد خدا خدایار مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات صورت گرفته برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، برگزاری جشن تکلیف است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظايف مهم کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی ترویج فرهنگ عفاف، حجاب و اجرای طرح‌هایی همچون مثل خورشید، دختی‌ژن، حسنه ماندگار، دختر ماه و دیگر طرح‌ها در حوزه خانواده است افزود: در همین راستا رخداد ملی دختر ماه ویژه ۲۰ هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور برنامه‌ریزی شده که توسط امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با همیاری کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) سراسر کشور در حال اجرا است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سیستان و بلوچستان افزود: با اجرای این رویداد ملی در سطح استان منازل ۴ هزار و ۳۳۰ نفر از دختران ۹ ساله‌ی مکلف‌ شده‌ی شیعه و سنی استان رنگ و بوی رضوی گرفت. 
خدایار گفت: در این طرح، گروهی از بانوان و پشتیبانان معنوی به همراه پرچم متبرک آقا علی ابن موسی الرضا (ع) درب منازل دختران در سطح ۲۶ شهرستانِ استان سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند و با اجرای آئینی خاص، حال و هوای امام‌رضایی ایجاد و بسته‌ی هدایای آستان‌قدس رضوی را اهدا می‌کنند و به آنان توفیق تشرف به بارگاه الهی را شادباش می‌گویند.
این مقام مسئول افزود: بسته‌های اهدایی جشن تکلیف دختر ماه شامل یک قواره چادر نماز، دو عدد جانماز بزرگ و کوچک، مهر و تسبیح، یک جلد کتاب و دو کیف بزرگ و کوچک است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی سیستان وبلوچستان اضافه کرد: از آنجایی که این طرح با جشن تشرف پایان خواهد پذیرفت ازین رو یکی از لحظه‌های خاطره انگیز برای دختران است، که با این اقدام زیبا نام امام مهربانی علی ابن موسی الرضا (ع) برای همیشه در ذهنشان ثبت و بی شک این فضا سازی معنوی و برنامه‌ریزی اصولی در هویت سازی مادران آینده این سرزمین نقش بسیار مهمی خواهد داشت. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی