پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۷

فرصت طلایی کنکوری‌های مدارس امام رضا(ع) در اعتکاف علمی نوروز

وقت، برای دانش آموزان در آستانه شرکت در آزمون سراسری با ارزش‌تر از طلاست و دو هفته تعطیلات نوروزی نیز برای آمادگی داوطلبان کنکور از بهترین فرصت‌هاست از همین رو دانش آموزان دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دوره دوم امام رضا(ع) که فرصت بسیار کمی تا زمان کنکور دارند، از این فرصت باقیمانده با حضور در اعتکاف‌های علمی حداکثر استفاده را می‌برند.

به گزارش آستان نیوز، دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد10، در کنار سایر دبیرستان‌های امام رضا(ع) از جمله مدارسی است که فرصت مطالعاتی را در این ایام برای دانش آموزان‌شان با بالاترین کیفیت تدارک دیده‌ است.

اعتکاف شبانه‌روزی از سحر تا افطار
دبیرستان پسرانه امام رضا(ع) واحد10 به واسطه شبانه‌روزی بودن و کیفیت پذیرایی و رسیدگی به دانش آموزان، مثال‌زدنی است که بنابر درخواست دانش آموزان دوازدهمی از مدیر مجموعه، مقدمات اعتکاف مطالعاتی نوروز فراهم شده است.

کاری که شاید در نگاه اول و بازدید از محل اعتکاف به چشم نیاید ولی بی‌تردید، سر و سامان دادن به امورات و نیازمندی‌های جمع زیادی از نوجوانان از تنظیم ساعات مطالعه و استراحت طبق برنامه دقیق و مدون، هماهنگی امور غذایی و خواب در اوقات افطار و سحر ماه مبارک رمضان کار بسیار دشواری است.  

اقبال معتمدیان؛ مسئول اعتکاف علمی نوروزی دبیرستان واحد10 امام رضا(ع)، شرایط برگزاری اعتکاف علمی در این واحد آموزشگاهی را بیشتر تشریح کرد و گفت:  امسال 83 دانش آموز پایه دوزادهم برای مرور و مطالعه و جمع بندی منابع درسی در این اعتکاف شرکت کردند البته جمع بیشتری از دانش آموزان، افزون بر 100 نفر به‌خصوص از بین یازدهمی‌ها، متقاضی حضور در این اعتکاف بودند که به دلیل محدودیت فضا امکان پذیر نبود.

وی افزود: دانش آموزان در مدت 15 روز از بامداد تا ساعت 22 شامگاه و یک‌روز در میان به صورت شبانه‌روزی به مطالعه و استراحت مشغول هستند و با هدف بهره‌مندی حداکثری از فضای مغتنم تعطیلات، به ‌دور از همهمه مراسم و مهمانی‌های عیدانه در منزل، در محلی آرام برای مطالعه حضور دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ایام، در طول سال نیز، دوازدهمی‌ها بعد از تعطیل شدن مدرسه در ساعت 14، امکان مطالعه در فضای کتابخانه مدرسه را تا ساعت 22 دارند. همچنین از ابتدای خردادماه نیز مجدداً فرصت اعتکاف مطالعاتی تا نزدیک آزمون سراسری برای این بچه‌ها فراهم می‌شود تا بهترین نتیجه را کسب کنند.  

یک سر و گردن بالاتر از رقبا
محمدمعین صدری از دانش آموزان رشته ریاضی و المپیادی رشته کامپیوتر سال گذشته مدرسه است که امسال خود را در کنار سایر دوستان دوازدهمی مدرسه برای رقابت کنکور آماده می‌کند.

او از مزیت‌های اعتکاف علمی برای مرور و مطالعه دروس تعریف کرد و گفت: جو اعتکاف طوری است که ما در کنار دوستان‌مان 12 ساعت درس می‌خوانیم و خسته نمی‌شویم؛ اما در خانه با وجود راحت‌تر بودن، با وجود موانعی مثل گوشی، محدودیت‌های فضای منزل، رفت و آمدهای خانودگی عید و... فضای مناسبی برای تمرکز کردن برای ساعات بالای مطالعه نیست.

تلاشم این است که با استفاده از این فرصت ارزشمندی که مدرسه برای ما فراهم کرده، بهترین نتیجه را کسب کنم و در رشته کامپیوتر پذیرفته شوم.

فضای رفاقتی رقابتی
یونس نیکو نیز دانش آموز، داوطلب رشته ریاضی و از شرکت‌کنندگان در این اعتکاف علمی است که او هم از خصوصیات این اعتکاف گفت: من قبل از ثبت نام از دیگر سالن‌های مطالعه تحقیق کردم، نه چنین امکاناتی را فراهم می‌کنند و نه ساعات مطالعه در آن‌ها بیشتر از 7 غروب است و باید مسافت و زمان زیادی را برای استفاده از تالارهای مطالعه در دیگر نقاط شهر صرف کنیم.  

همین طور، نظارت روی ساعات مرور و استراحت بچه‌ها دقیق است، چون همین دقیقه‌ها وقتی روی هم جمع می‌شود، در بلندمدت زمان زیادی هدر می‌رود و  بعد از هر یک ساعت و نیم مطالعه، یک ربع برای استراحت و بازیابی ذهنی به حیاط مدرسه می‌رویم.

از طرفی، من فضای رفاقتی رقابتی اعتکاف مدرسه خودمان را بیشتر از هر عاملی می‌پسندم، مخصوصاً در کنار برنامه‌های درسی، ویژه برنامه‌های معنوی وقت افطار و سحر را در جمع همکلاسی‌ها خیلی دوست دارم و خود بچه‌های قاری و مؤذن مدرسه اذان می‌دهند و نمازهای مغرب‌ وعشا و صبح هم به جماعت برگزار می‌شود.

از نیکو پرسیدم، «مهمترین ویژگی این اعتکاف به نظر شما چه عاملی است؟» جواب داد: اینکه کادر مدرسه حرف بچه‌ها را گوش می‌دهند و حس می‌کنیم که دغدغه آینده و نتیجه گرفتن از تلاش و زحمات تک‌تک دانش آموزان را دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی