پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۸

جشن تکریم روزه اولی‌ها با حضور تولیت آستان قدس رضوی

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان، جشن اولین روزه داری ۴۰۰ دختر مشهدی در باغ خاتون با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، نیمه ماه مبارک رمضان است و بنیاد کرامت رضوی میزبان ۴۰۰ دختر از شهر امام مهربانیست؛ دختران روزه اولی، قبل از اذان، برای برپایی جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و جشن شکرگزاری اولین روزه داریشان به باغ خاتون می‌رسند.

محفلی معنوی با حضور فرشته های روزه دار برگزار می‌شود و آنها با چهره‌های خندان و چادرهای گلدارشان بر زیبایی«باغ خاتون» می‌افزایند؛ تعدادی از بچه ها هم قاب عکس شهدا را در دست دارند، شهدایی که یادشان زینت محفل می‌شود.

«فاطمه سادات» از خوشحالی اش برای دعوت به این میهمانی برایمان می‌گوید و از نگاه «محدثه» نور و شور می‌بارد، وقتی به ما می‌گوید: خوشحال است که روزه هایش را گرفته و به این جشن دعوت شده و امام رضا(ع) هم همیشه هوای او و مادرش را داشته است.

 

ئئ

 

جشن در میان شور و هیاهوی ۹ ساله های روزه دار شهرمان آغاز می‌شود، سرود می‌خوانند، نمایش طنز برایشان اجرا می‌شود و در ادامه «حنانه حسینی» دختر شهید، نامه ای را که برای پدرش نوشته، برای دوستانش می خواند؛ لحظه لحظه‌ی جشن، همراه است، با نشاط و شادمانی دختران، حالا دست مهربان امام رضا، آنها را در پناه خود گرفته و تولیت آستان قدس نیز در جمعشان برای یادآوری همین موضوع حاضر شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به دختران روزه اولی شهرمان، تبریک روز عید و سپس خوش آمد می‌گوید.

او با لحن مهربانش، آنها را «دختران عزیزم» خطاب می کند، او می‌گوید: «تبریک دختران عزیزم که روزه اولی هستید، اینکه خداوند تکالیف حجاب و روزه را برایتان قرار داده، دلیلش این است که خدا بندگانش را دوست دارد.» و در پایان سخنانش می افزاید: «مدیون شهداییم و انشاالله خداوند آنها را با امام رضا(ع) محشور بفرماید.»

صدای اذان که در باغ خاتون می پیچد فرشته های روزه دار نمازشان را به تولیت آستان مقدس امام مهربانی‌ها اقتدا می‌کنند.
 

ببب


 
در ادامه مراسم و در شبی خاطره انگیز، دختران به همراه مادران‌شان افطار را میهمان سفره کریمانه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) می‌شوند و در این ضیافت معنوی حاج آقای مروی هم در کنارشان می‌نشیند، تا عکس های یادگاری از این روز، در قاب خاطراتشان ثبت و تصویر این سفره افطار برایشان، یادآور اولین و زیباترین ماه رمضان عمرشان شود.

مراسم افطار که تمام می‌شود در میان شور و هیجان دختران، آتش بازی در آسمان باغ برگزار و هلهله شادیشان به پا می‌شود سپس دختران، هدایای متبرک رضوی دریافت و یک جشن بیادماندنی را به پایان می‌رسانند.
 

حح

گفتنی است، «حوالی بهشت» طرحی برای تکریم روزه اولی ها(دختر و پسر) بود که در ۴۶ مسجد مشهدالرضا به همت بنیاد کرامت برگزار شد و ۱۶ هزار نفر در این جشن میزبان سفره اطعام رضوی می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی